No SSO cookie

Fiat 500 Abarth

voteaza
(0/ 0)
Fiat 500 Abarth
Nota redactor
4.4
Nota cititor
0.0

Fiat 500 Abarth

Cei de la Fiat, recte AutoItalia, au declarat de nenumarate ori ca nu vand masini, ei vand emotii.
Ce se poate spune cand in loc de un Fiat 500 clasic, vorbim despre evolutia acestuia, despre Fiat 500 Abarth? Putem spune ca avem emotii la superlativ, deoarece un cumul de 135 CP montati pe o masinuta care nu atinge mia de kilograme, nu se pot numi altfel. Iar specialistii de la Abarth stiu sa modifice o masina intr-o sportiva, trecand peste aspectele pur optice! Renasterea Fiatului 500 s-a intamplat intr-o perioada cand firmele care lansasera modele legendare, se gandeau la remake-uri. De la un remake al clasicului 500, la un remake al modelului 500 Abarth, n-a lipsit decat o scanteie. Multumim din nou, pe aceasta cale, Domeniilor Stirbey, care ne-au permis sa realizam galeria foto a acestui model exclusivist, intr-o zona exclusivista.

Motor

Cei 1,4 litri supraalimentati ofera cei 135 de cai putere de care era vorba inca de la inceput. Scepticii
vor exclama ca 135 nu-i cine stie ce cifra. Asa este, Fiat putea mai mult, poate mai mult, insa 135 CP raportati la 930 kg, parca suna altfel! Daca adaugi in ecutie si cei 206 Nm de care dispune buburuza razboinica, deja ai in discutie o masina care se inscrie in liga baietilor mari. Motorul este cuplat la o transmisie manuala cu cinci trepte, rapide, care ridica masina cu usurinta in turatii, unde incepand de pe la 3000 rpm, isi face simtita prezenta si turbina din dotare. Fiat 500 Abarth are in dotare un buton de domolire, adica cel pe care scrie SPORT. In modul normal, Abarth dispare, si ramane un Fiat 500, care arata bine, si cu care te poti da prin oras ca sa le faci in ciuda celor cu masini mari. Insa cand SPORT este apasat, 500 Abarth redevine ceea ce este, adica micul monstru al strazii. Diferenta este atat de mare, intre modul normal si cel Sport, incat nu vei dori sa conduci masina fara indicativul acesta inscris pe bord.
Masina se comporta spectaculos in toate treptele de viteza, insa daca vreti cu adevarat senzatii tari, trebuie sa parasit orasul, si sa incercati cateva depasiri cu un kick-down bine plasat. Daca va iese, pe cele doua tevi de esapament se va auzi o mica explozie, iar in spate, cu siguranta vor aparea doua mici
flacari. Iar masina va zbura literalmente. Consumul, indiferent de cat ai chinui  masina, nu sare de 8,4 litri la 100 km, in trafic urban.

Comportament

Fiat 500 Abarth este un sprinter cu pedigree. La o asa masina mica, este nevoie si de o suspensie capabila sa o mentina in viraje, in afara sistemelor de control, sau a franelor Brembo ventilate, pentru puntea fata, care-i strunesc la nevoie caii putere. A fost nevoie si de o garda la sol coborata, fata de Fiatul 500 clasic, fapt care poate deveni un impediment serios pentru parcarile in tara cu cele mai inalte borduri  din lume. In plus, TTC, (Torque Transfer Control), care transfera cuplul intre roti, pe viraje, in functie de necesitatile inerente, limiteaza derapajele unei masini care prin dimensiunile sale reduse se supune ca atare legilor fizicii. Suspensia sport, poate fi un alt aspect oarecum neplacut, micul bolid fiind rigid pentru conditiile in care se gasesc strazile romanesti, insa nu-ti cumperi o masina sport ca sa obtii senzatiile dintr-o limuzina. Indubitabil, italienii, renumiti pentru exuberanta lor, pentru caracterul boem, s-au inrtecut pe sine, Fiat  500 Abart comportandu-se ca un ceas elvetian.

Design

Fiat 500 a fost inca de la relansarea sa un model care nu s-a incadrat in tiparele normale. Fiat 500 este nu o masina, este un fashion item veritabil. Din acest punct de vedere, este mai apreciat si mai popular decat Mini si Colt, cei doi competitori ai sai. Iar cand pe 500 si-au pus amprenta si cei de la Abarth, avem de-a face cu un fashion item exclusivist. In Mini esti ceva cotidian, in Colt esti inexistent, in 500 Abarth ai toate sansele sa te plictisesti de cate buze vezi rostind: uite un Abarth! Treci oricum, numai neobservat, nu! Spoilerele modificate, cu iesirile de aerisire, cele doua tevi de esapament, jantele cu design sepcial, stickerele tipice Abarth, toate transforma masina dulce ca o jucarie, intr-un must-have destinat barbatilor.

Interior

Diferentele dintre 500 si 500 Abarth sunt minore, la prima vedere. Siglele scorpionului au inlocuit toate
siglele fratelui mai modest, si au aparut unele in plus. Doar sigla de pe torpedou si cea de pe praguri a ramas ca sa aduca aminte, celor din masina, ca la baza a fost un 500. A aparut un plus un ceas care iti arata presiunea din turbo, sau daca masina este folosita in modul normal, fara butonul sport activat, acelasi indicator iti sugereaza si cand sa schimbi vitezele, inclusiv sensul: treapta superioara, sau dimpotriva. Desi nici in 500 nu seputea vorbi de materiale de doi lei, in Abarth nivelul calitativ a urcat. Desi nu era strict necesar, daca e sa dau o parere proprie. Ce displace la 500 Abarth este designul scauneor fata, care au o constructie mai degraba potrivita unei masini de oras, decat pentru una sport. Astfel, la virajele abordate cu mai mult curaj, te poti trezi cu pasagerul din dreapta peste tine, sau invers. Un cusurgiu are remarca lipsa locului pentru niscai pasageri spate trecuti de 1,70 m si peste 90 kg, sau
faptul ca nu-ti poti muta soacra cu tot cu bagaje, ele neavand loc in portbagaj. Insa acestea sunt simple
clevetiri de cusurgiu! Fiat 500 Abarth este o masina destinata pentru maxim doi pasageri. Faptul ca are si bancheta spate este un aspect legat strict de legislatia europeana, care in afara Romaniei, penalizeaza la impozite si taxe masinile cu numai doua locuri. Iar despre portbaja, paradoxal, dar Fiat 500 are volumul portbagajului inscris in top, 3 in clasa sa, fiind pe locul al doilea, ca marime! Tehnologie Fiat 500 Abarth a adus cu el intreaga oferta a celor de la Fiat, fiind dotat, la nivelul, sau cu un soi de full options al gadgeturilor. De la clasicele deja, comenzi pe volan, pana la Blue&Me, care transfera actiunile manuale, in cele vocale, intr-un fel de interactiune cu masina, careia poti sa-i comanzi muzica dorita, sau numele celui pe care doresti sa-l apelezi telefonic. Dar din punctul meu de vedere, sunt chestii inutile, deoarece in Fiat 500 Abarth vei dori sa auzi cat mai mult si indelung motorul si esapamantul sport, pentru muzica si alte  mofturi, poti merge cu masina de familie, in drum spre mare. Tousi, masina vine cu RadioCD, care stie sa redea si MP3, iar la alegere poti transfera muzica dorita si prin USB. Nu exceleaza ca nivel de tehnologie, fata de alte masini, insa fiind vorba de o masina sport, nici nu ne-am  fi asteptat la aceasta. Insa o mare parte din avantajele tehnologice ale masinii sunt regasite in rubrica destinata sigurantei.

Siguranta

Cele cinci stele EuroNCAP sunt un argument suficient pentru oricine. Daca la acestea adaugam un numar suplimentar de airbaguri, care au fost montate din ratiuni de siguranta compensatorie vis a vis de puterea marita a masinii. Astfel avem in total 7 airbaguri. Si pe langa acestea, Fiat 500 Abarth, are o intreaga lista de abrevieri care linistesc orice mama care se teme ca i-a luat copilului sau o masina prea puternica si greu de stapanit: ESP, ASR, MSR, Hill Holder, si sistemul TTC (Torque Transfer Control).

Calitate-Pret

Pentru modelul testat, trebuie sa scoateti din buzunar fix 17.500 Euro, cu toate taxele incluse. Destul de
mult pentru o masina mica, insa putin pentru o masina sport. Si nu iti cumperi 500 Abarth ca unica masina din familie! Raportat la concurenta, Fiat 500 Abath este mai ieftin decat Mini, insa mai scump decat Mitsubishi Colt Ralliart. Nu vom vorbi despre diferente ca despre adevarate pietre de hotar, deoarece daca te apuci sa-ti personalizeze Abarthul, poti obtine mai putin de 2000 Euro diferenta, ba chiar s-ar putea sa dai mai mult decat pe un Mini, insa si reciproca e valabila.

Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4423 :: 21.09MB