No SSO cookie

Citroen DS3

voteaza
(0/ 0)
Citroen DS3
Nota redactor
4.1
Nota cititor
0.0

Citroen DS3

 

Citroen readuce in prim-plan linia DS, ridicand stacheta pana la cercul restrans al producatorilor premium. Chiar daca nu se remarca ca o marca premium, Citroen propune noua gama DS ca o linie de produse premium. Noul DS3 este prima aparitie de acest fel si vine pe o piata in care liderul incontestabil era Mini Cooper S. Noul Citroen DS3 merge cot la cot cu noul Audi A1 si Mini Cooper S pentru a obtine suprematia pe acest segment al hatchback-urilor premium e mici dimensiuni. Noul model francez este o adevarata incantare pentru fanii masinilor sportive, aducand in prim-plan inventivitatea Citroen, designul extraordinar si ADN-ul sportiv transmis din Campionatul Mondial de Raliuri, acolo unde marca franceza este lider incontestabil. Masini.ro a testat noul Citroen DS3 dotat cu motorul 1.6 THP cu 150 de cai putere.

Motor

Noul Citroen DS3 dispune de trei motorizari. Am testat cea mai avansata versiune din acest punct de vedere, cu un motor care usor restilizat al modeluli C4 by Loeb. Propulsorul 1.6 THP dispune de 150 de cai putere, disponibili in totalitate la 6.000 rpm si de un cuplu maxim de 240 Nm, realizabil a 1.400 rpm. Am avut de a face cu un motor capabil sa urce rapid in turatii si sa ofere treptat ceea ce stocheaza in unitatea sa. Cu alte cuvinte, Citroen DS3 1.6 THP impresioneaza de la prima accelerare, insa te lasa cu gura cascata odata ce schimbi vitezele. Un aspect esential al motorului il reprezinta sunetul sau sport, este vocea marilor campioni. De la inceput, chiar si la turatie mica, muzica motorului este incantatoare, o adevarata balada rock de care nu te mai saturi. In mod bizar, la cele mai inalte turatii, zgomotul pare a se ascuti si a limita din pregnanata sa, insa feelingul ramane acelasi. Heghelia celor 150 de cai asigura un comportament sport, aducand soferul de multe ori in limitele superioare ale rezistentei la adrenalina. Momentul maxim impresionant pentru o benzina, 240 Nm, se realizeaza foarte jos, la 1.400 rpm, un motiv important pentru care DS3 pur si simplu te baga ins caun cand accelerezi. Cu noul DS3 nu aveti probleme sa le dati clasa celor aflati pe aceeasi linie la semafor. Un alt aspect extrem de important, care contribuie la impresia generala sportiva pe care vehiculul ti-o ofera este cutia manuala cu sase trepte. Rapoartele sunt bine etajate si extrem de scurte, asa cum sta bine unui model sport. Reversul medaliei pentru comportamentul ultra-sportiv al noului DS3 este consumul. Citroen anunta un consum oficial de 9,4 litri la 100 km in mediul urban si de 5,1 litri la 100 km in afara orasului. Realitatea este cu totul alta, in conditiile de rulare specifice unui oras aglomerat. In plus, odata urcat in modelul francez nu te poti abtine sa nu exploatezi la maxim caracterul sau sportiv, lucru platit intotdeuna prin scaderea combustibilului din rezervor. In contextul in care soferul se antreneaza sa condua cat mai economic, noul DS3 poate respecta si cifrele din manual, insa cel mai probabil, intr-un regim relexat de condus, modelul Citroen mananca 10 la suta in oras. In afara urbei, Citroen DS3 se comporta exact dupa modul in care este solicitat. Daca iubiti modul de condus agresiv, pe turatie inalta, nu veti fi fericiti cu un consum mai mic de 8 – 8,5 litri la 100 km.

Comportament

Noul Citroen DS3 dispune de o masa de 1.240 kg si de 150 de cai putere. In aceste conditii, modelul francez este capabil sa sprinteze suta in 7,3 secunde si are o viteza maxima de constructie de 214 km/h. Nu putem sa nu aplaudam capacitatile sportive ale creatiei frantuzesti, insa trebuie sa spunem ca pe segmentul sau doar Mini Cooper S, care dispune si de 34 de cai in plus, este mai performant, restul concurentei fiind surclasate de catre bijuteria Citroen. Imprumutul si transferuld e tehnologie din lumea raliurilor au fost realizate cu succes in cazul noului DS3. Noul model este clar cea mai sportiva creatie a inginerilor Citroen din ultima perioada, o explciatie clara pentru tinuta de drum impecabila si stabilitatea fara cusur. Suspensia dura ofera multa satisfactie pe viraje, unde la viteze ridicate te simti lipit de sosea. Gropile soselelor romanesti poate fi un adevarat chin pentru hatchback-ul fratuzesc, care are o suspensie setata pentru idealuri inalte. La dum intins, tinuta de drum, stabilitatea si ruliul nesemnificativ dau incedere si ofera siguranta pasagerilor. Un aspect notabil este comportamentul vehiculului atunci cand accelerezi, directia modelului pare sa se intareasca si devina mult mai ferma. Citroen DS3 ofera o satisfactie incedibila celui aflat la volan, din punct de vedere al modului in care modelul francez se comporta la cerintele nu de putine ori pretentioase.

Design

Citroen este un expert al designurilor fine, atragatoare, marca franceza este un adevarat sculptor printre producatorii auto. Citroen DS3 este mai mult decat atat. Atragator, nopnconformist, expresiv, noul DS3 face diferenta fata de masinile obisnuite prin simplu fapt ca atrage precum un magnet privirile strazii. Este o masina dupa care intorci capul in mod evident, mai ales in conditiile in care Citroen a propus o serie de nuante aprinse, creand si un contrast vizibil in modul in care au ales sa vopseasca caroseria. Astfel, cele mai interesante compozitii sunt galben ul caroseriei cu acoperisul si oglinzile negre sau aceeasi distributie intre nuantele albastru respectiv alb. Finetea specifica designului semnat de Citroen a fost imbinata cu o serie de elemente care dau putere termenuluid e tinuta sportiva. Unghiurile ascutite au venit sa creeze un peisaj impreionant sau chiar impresionist daca vreti. Partea frontala descrie o serie de elemente care aduc cu atitudinea unui rechin in momentul in care ataca. Blocurile optice masive si alungite aduc echilibru in raport cu masivitatea barei frontale. Grila frontala este deschisa prin emblema Citroen, asa cum ne-a obisnuit producatorul francez cu ultimele modele de ceva ani incoace. Un aspect ingenios este amplasarea LED-urilor, pe verticala, alaturi de zona luminilor de ceata, intr-un fel care ne aduce aminte de branhiile unui rechin. Linia agresiva continua prin pragurile proeminete ale usilor si designul robust al haionului. Este notabila evacuarea dubla, insa ceea ce impresioneaza si mai mult este prezenta deflectorului. Citroen a dat viata lui DS prin modul ingenios in care a imbinat unghiurile drepte cu stilul fuid al formelor sale. Acoperisul lui DS este o marturie ina cest sens, care impreuna cu micutul sau eleron descriu perfect atitudinea dorita de producatorul francez. Jantele din aliaj vopsite in culoarea acoperisului intregesc imaginea unui model desavarsit din punctul de vedere al designului.

Interior

Citroen este recunoscut pentru calitatea ireprosabila a inbterioarelor sale si mai ales pentru inventivitatea de care da dovada la acest capitol. Interiorul lui DS3 este sufletul ideei DS. Cu alte cuvinte, habitaclul descrie perfect dorinta Citroen de a oferi un produs premium dar si intentia de a crea un premium sportiv. Pedalierul si schimbatorul ne aduc aminte ca poposim in masina care castiga de ceva ani incoace toate titlurile in WRC, iar restul este o compozitie a imaginatiei. Posibilitatile de personalizare sunt numeroase, dar nu asta este aspectul primordial. Citroen DS3 dispune de materiale de inalta calitate si finisaje extraordinare. Singurele elemente care nu par la locul lor sunt locurile din spate, justificate insa de limitele segmentului. In rest, DS3 abunda de energia relexanta a calitatii, dipunand de amateriale fine si elegante. Plansa de bord, desenata genial, vine si exprima ideea de fluiditate. Citroen a ales sa insereze la nivelul plansei de bord si a consolei centrale plasticul stralucitor glossy, care ofera viata si energie interiorului francez. Daca finisajele sunt reconfortante, scaunele pasagerilor din fata ne aduc aminte ca ne aflam intr-un model cu caracter sportiv. Cu o sustine laterala excelenata, scaunele lui DS3 ofera placerea si confortul pe care si-l doreste oricine.

Tehnologie

Nivelul tehnologic al lui DS3, din punctul de vedre al compoenentelor mecanice, nu este la nivelul designului interior si exterior, insa merita mentionata suspensia excelenta si tehnologia motorului THP. Dincolo de asta, DS3 abunda de functii multimedia de ultima generatie cum ar fi Bluetooth, functii auxiliare, senzori de parcare spate sau cruise control.

Siguranta

Citroen DS3 a primit cinci stele la testul de siguranta Euro NCAP. Modelul francez a dispus de procentaje foarte bune la toate categoriile de test. Mai mult, strctura ranforsata, care impiedeca penetrarea interiorului in cazul unui impact, cele sase airbag-uri (2 frontale, 2 laterale si 2 cortina) si sisteme de siguranta activa disponibile standard, ABS, EBD si ESP, aduc un plus semnificativ noului model Citroen.

Calitate-Pret

Noul Citroen DS3 1.6 THP are un pret de pornire de 19. 190 de euro cu TVA. In functie de dotari, pretul modelului francez creste. Citroen comercializeaza in Romania noul DS3 la un pret de 14.790 de euro cu TVA in versiunea standard cu motorul 1.4 si 95 de cai putere.

Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3505 :: 21.09MB