No SSO cookie

KIA Venga 1.4 DSL

voteaza
(0/ 0)
Si MPV-ul poate fi  frumos!
Nota redactor
4.0
Nota cititor
0.0

KIA Venga 1.4 DSL

Masini.ro revine cu modelul Kia Venga, pe care l-am testat anterior, insa de aceasta data, am luat la
puricat versinuea care va fi, probabil, cea mai populara in Romania: 1,4 DSL, desi nu suntem siguri ca
echiparea Top Fever, adica un fel de full-options, va avea cea mai mare cautare, datorita, evident, pretului.
Trebuie sa recunosc, prima impresie pe care mi-a facut-o Venga a fost: "Meriva, care Meriva?". Chiar daca Meriva a fugit  din segmentul in care este Venga, si pentru a evita o concurenta atat de acerba a urcat o subclasa si 40 de centimetri in lungime (multumim Pasei pentru pont!). Pentru ca aici vorbim de o subcompacta de clasa B, adica Kia Venga.
Ca si la alte review-uri, dat fiind ca Masini.ro a mai testat acest model, in alta versiune, similitudinile nu vor fi repetate, in text existand link-uri de trimitere catre primul test drive.

Motor

Unitatea care pune in miscare Kia Venga testat de Masini.ro, este un 1,4 turbo diesel, situat undeva pe la mijlocul ofertei producatorului sud-coreean.
Cei 1396 cmc, produc o putere maxima de 90 CP, la 4000 rpm, si un cuplu motor de 225 Nm, disponibil intre 1750 si 2750 rpm.
Performantele sunt, in mod logic, modeste, Venga avand nevoie de 14,5 secunde pentru a atinge 100 km/h, in aceasta configuratie, si o viteza maxima de 167 km/h.
Insa recupreaza la consum, unde se prezinta astfel: urban/extraurban/mixt 5.6/4.3/4.7 l/100km. Ceea ce inseamna ca va puteti baza pe un consm real de 6-6,5 l/100 km, intr-un trafic cotidian, precum cel din Bucuresti, fara a trebui sa mergeti cu masina in stilul de condus "la consum".
In timpul mersului la drum intins, Venga beneficiaza de un gadget miraculos, care intrerupe angrenarea
alternatorului, in special cand asupra motorului se exercita sarcini mari, pentru a-i permite o functionare
mai facila. Implicit, acest amanunt imbunatateste consumul.
Transmisia este decenta si, surprinzator, in sase trepte, ceea ce este deja un prim pas facut in fata concurentei, care a introdus destul de tarziu echiparile cu mai mult de cinci viteze. Insa aici vorbim despre europeni, care fac totul mai greu, mai scump si iata, deseori, mai putin fiabil. Coreenii, la fel cu japonezii, de la care a pornit nebunia, stiu sa ofere "ceva in plus".
Cele sase rapoarte au fost gandite mai degraba pentru un mers echilibrat si un consum scazut de carburant, decat pentru a scoate fum din cauciucuri. Este adevarat ca de la cei 1,4 litri si 90 CP nu prea ai ce cere!
Motorul poate deveni, intr-adevar zgomotos, daca te incapatanezi sa il scoti din parametrii pe care ti i-a
pus fabricantul sub nas. Dar despre aceasta, in sectiunea destinata comportamentului masinii.
Ca nota finala, motorul 1,4 diesel, cuplat la tansmisia manuala in sase trepte, sunt o alegere echilibrata,
pentru oameni echilibrati, care cauta un cat mai bun compromis intre consum, taxe reduse, si pret de achizitie, coroborat cu o fiabilitate de exceptie, la care sta marturie temerara garantie de 7 ani.

Comportament

Avem asadar, de-a face cu un motor destinat si proiectat strict acestui tip de masina, adica un "family car", de la care, sincer, nu inteleg de ce unii s-au straduit sa ceara performante. Va imaginati oare, o mama cu doi copii pe bancheta din spate alergand cu 120 km/h prin oras?
A dori performantele unui GTI regasite pe Kia Venga 1,4 DSL e ca si cum te-ai intreba de ce nu e OK sa mergi la piata cu un Gallardo.
Motorul are un raspuns decent, este drept, cam lent daca ii ceri sa-si arate coltii, asta insemnand ca undeva peste limita legala de pe autostrada, ai ceva emotii daca incerci o depasire. Dar cine te pune sa
mergi cu peste 120-130 km/h?
Intr-adevar, daca intr-o clipa de reverie te crezi Schumacher, si uiti ce masina conduci, Venga poate capata un comportament subviratoriu, insa iarasi, vorbim despre teste care -de fapt- nu au ce cauta in acest context.
Vis a vis de clasa in care este incadrat, modelul coreean are o stabilitate demna, o tinuta de drum civilizata, si ofera un confort nesperat pentru o masina care are totusi dimensiuni destul de mici, gratie suprainaltarii de care dispune.

Design

La acest capitol nu s-a schimbat nimic fata de precedentul review. As putea puncta in plus, ca Venga este dovada vie ca un MPV poate fi frumos, si ca un vehicul din clasa subcompacta B, poate fi de asemenei atragator, si nu numai util.

Interior

Nici aici nu sunt schimbari majore, decat cele care corespund nivelului de echipare.
Au aparut asadar, navigatia, incorporata in consola centrala, dispusa pe ecranul de afisaj central, si camera video pentru mers inapoi, cu dispunere in oglinda retrovizoare.
Per ansamblu, este o masina destul de sobra interior, insa odata ce plafonul textil este retras, beneficiind de varianta cu plafon vitrat, totul se schimba in interior. Este deci recomandat sa alegeti versiunea top-end, daca doriti sa va bucurati pe deplin de ceea ce inseamna Venga.

Tehnologie

Cum am punctat si la capitolul anterior, modelul testat acum, are cateva mici amanunte care-l ridica fata de cel deja testat.
Aici luam in calcul sistemul de decuplare al alternatorului, AMS (Alternator Management System), pentru
eficientizarea functionari motorului in sarcina, si a consumului, navigatia, plafonul retractabil electric, dar si camera pentru marsarier, care insa, nu inteleg de ce, se murdareste suspect de repede, in comparatie cu toate celelalte masini testate, care agveau acest gadget. Deci daca optati pentru aceasta dotare, aveti grija sa curatati in prealabil camera, aflata pe hayon, in cazul in care v-ati deplasat pe drum cu ploaie si noroi, inainte de a va aventura la manevre cu spatele.
De remarcat sistemul de inchidere centralizata fara cheie, precum si pornirea, tot fara cheie.
Totusi, incadrarea masinii intr-o anumita clasa, trebuie sa joce un rol determinant si in punctarea acesteia. Iata de ce, fata de versiunea anterior testata, aici primeste o steluta in plus.

Siguranta

EuroNCAP  a revenit asupra deciziei de a puncta Venga cu doar patru stele,  care acum s-a ridicat, alaturi de competitie, la rangul de cinci stele pline.
Trebuie mentionat ca Venga are cel mai enervant sistem de avertizare sonora pentru necuplarea centurii de siguranta, un adevarat must-have pentru toate masinile, fiind totodata, unicul model caruia nu i-am putut rezsta: am cedat nervos si am circulat NUMAI cu centura pusa. Acest sistem este echipare standard, pentru toate modelele, insa nu acelasi lucru se poate spune si despre ESC (Electronic Stability Control), care este optional in patru tari europene, (din fericire nu si in Romania), la fel ca si limitatorul de viteza reglabil.

Calitate-Pret

Pretul modelului testat de Masini.ro este de 18719 €, cu TVA inclus, datorita unei promotii aplicate de catre KIA Romauto, dealerul oficial KIA in Romania. In cazul Programului Remat, pretul scade, devenind
16.068 €.
Fata de concurenta directa, adica Nissan Note, Citroen C3 Picasso, se incadreaza civilizat intre cele doua, venind insa cu un plus de dotari. Ina cei 7 ani de garantie, transmisibila, au un cuvant extrem de greu de spus.


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3069 :: 21.08MB