No SSO cookie

Toyota Avensis 2.2 Luxury D-CAT

voteaza
(0/ 0)
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Toyota Avensis 2.2 Luxury D-CAT

Drive test New Toyota Avensis 2.2 D-CAT Varful de lance al samurailor de la Toyota testat de masini.ro Despre noul Toyota Avensis am avut si in articolul precedent numai cuvinte de lauda. Acum insa, Toyota Romania mi-a oferit in locul samuraiului obisnuit, insusi sensei-ul gamei, varianta full-options, adica 2.2 D-CAT. Avensis a fost creat pentru a servi clasei executive. A facut asta cu succes cu vechiul model care nu a rupt gura targului prin prezenta scenica, dimpotriva, a fost si este un model prea japonez, cu linia de design tipica niponilor, fara prea multa gratie si fara sa atraga atentia. Insa noul Avensis inspira respect, iar varianta de top, cea testata de mine, te face sa te intrebi daca mai merita sa dai banii pe un brand german. Dovada stau caracteristicile tehnice si dotarile standard, expuse in sectiunea cuvenita. STANDARD! Poate nu s-a inteles cuvantul! Toyota ofera pentru varianta de top a gamei Avensis o lista atat de lunga si de complexa de dotari in varianta standard incat face sa paleasca de rusine mai toate marcile europene. Si cand, la sfarsit, tragi linia si aduni banutii pe care-i ai de platit, comstati ca ai un minus de zece, poate chiar douazeci de mii de euro fata de marcile deja consacrate. MOTOR Samuraiul sef vine echipat cu un motor diesel de 2231 cmc care este capabil sa scoata la iveala 177 CP si un cuplu maxim de 400 Nm. Impresionant pentru o masina care n-a fost creata cu intentii sportive insa le are inscrise in pedigree. Pentru pretentiosi, acel "CAT" care insoteste nomenclatura masinii se refera la calitatile sale ecologice, care cu aceasta echipare reuseste sa "smulga" motorului cei 27 CP in plus fata de varianta standard de 150 CP. Toate acestea cu emisii poluante reduse cu pana la 26%. Silentios si perfect echilibrat, zvelt daca e cazul, motorul este un ajutor de nadejde indiferent de stilul de condus pe care-l abordezi. Este agil in traficul urban, desi masinii nu i-ar sta bine sa faca slalom printre participantii la trafic. Este puternic, marturie stau cei 400 Nm, deci nu trebuie sa-ti faci mari probleme daca ai uitat sa schimbi inapoi in treapta imediat inferioara pentru un pic de demaraj. Si peste toate este cu adevarat economic. Un consum maxim de 8l/100 km parcursi strict in Bucurestiul supus conditiilor de trafic pe ploaie, spune multe. Dar cu o masina care atinge suta de kilometri pe ora in numai 8,5 secunde, toate acestea dispar. Soferul va fi tentat sa apese pedala si masina ii va raspunde. Gata cu ecologia, gata cu limitele de viteza... FEELING Avensis 2.2 D-CAT Luxury este o masina care vine in intampinarea senzatiilor pe care vrei sa le traiesti. Poti privi si utiliza masina ca pe un sedan de clasa si atunci te vei simti ca intr-o adevarata limuzina. Poti fi grabit si atunci cei 177 cai putere vor necheza pentru tine la unison. Dar peste toate, senzatia generala pe care ti-o confera Avensis 2.2 D-CAT Luxury este cea de lux, confort si siguranta la un loc. Iar privirile curioase si contrariate ale celorlalti soferi, fac tot banii! Arata bine si starnesti invidie, e rapid si starnesti manie, e economic si starnesti tristete, e Toyota si esti deosebit fata de ceilalti. Feelingul tau nu poate fi decat unul minunat. INTERIOR Plusul oferit de pachetul Luxury se face vizibil in interior. Pielea extrem de fina si finisajele extrem de minutios si bine alcatuite, dotarile pentru confort, control si siguranta, ridica 2.2 D-CAT de la nivelul de simplu director la cel de director general. Vizibilitatea este excelenta, ca si la varianta precedenta testata. Scaunele, redesenate si imbracate in piele, nu mai dau acea senzatie de rigid si poate un pic neglijent proiectate, dimpotriva. Elegante si confortabile, prevazute cu incalzire si 6 moduri de reglaj pentru ocupantii locurilor fata, plus 2 memorii pentru setarile soferului, sunt parca din alt film. Postat in pozitie centrala, sistemul de navigatie care poate fi accesat in 3 moduri diferite: normal, 2D si 3D, plus combinatii intre aceste variante in mod dual, extrem de bine pus la punct cu configuratia si denumirile strazilor din Bucuresti, este dincolo de a mai fi un simplu moft. Iar la cuplarea in marsarier, pe ecranul de 7" apare asistenta vizuala la parcare, suplimentata de senzorii de rigoare. Masina se transforma intr-un cameraman, care indiferent de conditiile de afara, transmite imagini clare, color, pe display, inclusiv pe timp de noapte. Avensis ofera o senzatie de confort si spatiu, iti ofera senzatia ca stai intr-o masina care a fost gandita si proiectata special pentru tine. Pentru ca la Avensis, pasagerii sunt elementul central, in jurul lor si pentru ei a fost creata masina. DESIGN Fata de versiunea de mijloc pe care am testat-o deja, varianta Luxury nu aduce, la exterior, lucruri noi. Jantele sunt unica optiune care par sa separe cele doua variante de echipare. SIGURANTA Toyota Avensis a luat 5 stele la noile teste EuroNCAP, mult mai pretentios cu masinile. Un scor de 90% pentru adulti, 86% pentru copii, 53% pentru pietoni si 86% pentru sistemele de asistenta standard face din Avensis una dintre cele mai sigure masini de pe piata. Airbaguri frontale si laterale fata, airbaguri cortina, airbag pentru genunchii soferului, ABS si EBD+EBA (asistenta la franarea de urgenta), tetiere fata active, VSC+ (control al stabilitatii), TRC (control al tractiunii). Inca putin si Avensis se transforma in naveta spatiala. PRET 32.680 de euro cu TVA inclus. Atat costa noul Toyota Avensis in echiparea 2.2 D-CAT Luxury. Si merita toti banii! foto si text: Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3297 :: 21.04MB