No SSO cookie

Volvo XC60 D5 AWD

voteaza
(0/ 0)
From Sweden, with Love!
Nota redactor
4.4
Nota cititor
0.0

Volvo XC60 D5 AWD

Masini.ro a avut in teste cea mai noua versiune Volvo XC60, care a primit un facelift de ordin interior, nu foarte profund, ca sa fiu sincer, insa beneficiaza de un update pronuntat din punct de vedere tehnologic. Chiar daca cele mai multe dintre noutatile oferite acum si pe XC60 sunt doar de ordinul dotarilor optionale, adica vor scoate ceva bani de prin buzunare, sunt noutati, pe care probabil multi le vor gasi binevenite.
Volvo XC60, in varianta de echipare D5 AWD Summum, ne-a fost oferita de catre importatorul Volvo, EIT- Forum Auto, din Bucuresti.

 

Motor

Sub capota fata a SUV-ului suedez se gaseste un motor de 2.4 litri, in cinci pistoane, care a primit si el o mica infuzie de steroizi, in sensul ca, fata de precedenta versiune, avem de-a face cu 205 CP, fata de cei 185 disponibili pana acum. Si cum niste cai putere in plus nu strica niciodata, n-am facut decat sa  ne bucuram la auzirea vestii si sa profitam din plin de ei.

Cei 205 CP, sau 151 kW sunt disponibili la 4000 rpm, pe cand cuplul motor, de 420 Nm este prezent inca de la 1500 rpm, pe o plaja intinsa pana la 3250 rpm.
In afara infuzia de putere, XC60 D5 beneficiaza si de o scadere a consumului, care este cu 1 l/100 km mai mic, in ambele variante de mers, atat urban, cat si extraurban. Daca precedenta versiune s-a instalat pe un 10 l/100 km, consum care era acelasi indiferent de ciclu, acum in afara localitatilor, fara a abuza de pedala de acceleratie, consumul se situeaza in jurul a 9 l/100 km.
Daca la aceste cife luam in calcul si consumul mediu furnizat de producator, obtinem niste valori extrem de interesante, pentru 2,4 litri si o greutate totala, fara sarcina, de 1793 kilograme. Producatorul sustine un consum mediu de 7 l/100 km. In mod real, la un trafic "romanesc" si un stil de condus tot "mioritic", consumul mediu se va situa in jurul a 9 l/100 km, fara foarte mari diferente intre cele doua cicluri de mers.
Volvo XC60 este o masina destinata soselelor. De aceea si performantele sale sunt aliniate necesitatilor respective. XC60 accelereaza, 0-100 km/h in 8,9 secunde si atinge o viteza maxima constructiva de 205 km/h. Si puteti sa ma credeti pe cuvant, 200 km/h nu sunt o provocare pentru XC60! Nici macar nu este nevoie de modul Sport pentru atingerea destul de rapida a acestei viteze .
Si pentru ca am deschis subiectul, XC60 D5 AWD Summum vine cu o transmisie automata, cu 6 rapoarte, cu actionare din schimbatorul de viteze, fara padele. Evident, am vorbit despre modul Sport, care surprinzator nu aduce nimic in plus fata de rulajul in pozitia D clasic. Motorul este mentinut mai mult la turatii superioare, insa nu inregistreaza niciun moment de demaraj suplimentar sau vreun "boost" de putere. Exista si optiunea schimbarii manuale a vitezelor, pe principul "totul inainte" sau "totul inapoi", insa aceasta functie o gasesc ca pe un nonsens. De ce ar da cineva banii pe o cutie automata, inteligenta, ca mai apoi sa vrea sa "mestece in oala cu viteze"?
Delay-ul inregistrat, desi existent, este suportabil, nelasand vreo clipa senzatia ca n-ai putea efectua o depasire, sau parcurge o intersectie aglomerata. Sincer, n-am condus ultimele generatii de SUV-uri ale concurentei, insa delay-ul pe care-l manifesta XC60 D5 AWD nu este cu nimic mai mare decat al unui BMW X5 3.0d, evident, si pleonasmic scris, tot 4x4. Insa ma refer la modelul precedent al SUV-ului german, nu la ultima generatie.
Tractiunea este asa cum o recomanda si denumirea, un 4x4 permanent, controlat electronic. Desi este un crossover, desi pedigree-ul il recomanda pentru iesirile din afara asfaltului, nu am testat masina in alte conditii decat decente, pe asfalt. Mica iesire pe un drum de tara, strict pentru sedinta foto, a demonstrat insa ca XC60 poate rula si  pe teren accidentat, insa asa cum au scris unii colegi din presa de profil, este un SUV de ti-e si mila sa-l bagi in gropi! Si sunt convins ca pe nimeni dintre cei interesati de acest model, nu-l intereseaza daca poate atinge Varful Omu la volanul suedezei.

Comportament

Nu este primul XC60 pe care-l conduc. Insa senzatia este aceeasi: un tanc cu forme frumoase, insa e un tanc. Masina asta iti da senzatia de monolit, de ceva indestructibil, aparent masiv, insa agil si versatil.
Volvo XC60 este o masina creata, gandita si oferita cu un maxim de confort. Fara indoiala, acesta este  cuvantul-cheie cand vorbim despre XC60.
Desi dispune de moduri de rulare precum Comfort, Sport si Advanced, nu sunt decat alte gadgeturi inutile. Masina este setata sa se comporte excelent in modul Comfort, insa celelalte doua moduri sunt doar doua pozitii pentru un buton, diferentele fiind insesizabile.
Pe sosea, XC60 este una cu asfaltul, nici denivelarile ocazionale nereusind sa schimbe ceva din tinuta de drum.
Pe macadam senzatia ramane aceeasi, amortizoarele absorbind toate socurile fara a te impiedica sa-ti bei cafeaua fierbinte, in timp ce conduci. Fiti fara grija, nu va ajunge pe haine decat daca o varsati intentionat.
Per ansamblu, ruliul XC60-ului, nu-l recomanda ca masina utilizabila in cautarea performantelor, desi nici motorul nu este conceput pentru asa ceva. Pentru cei in cautarea adrenalinei, exista varianta pe benzina, cu motorul T6 de 285 CP, pe care vi-l recomandam in acest sens.

Design

Cei de la Volvo spun ca XC60 este cel mai frumos Volvo. Eu cred ca este o masina foarte frumoasa, desi privit dintr-o anumita perspectiva, XC60 este un down-size al fratelui mai mare, XC90. Suprinzator, desi cele doua seamana, desi down-size-ul este evident, XC60 are o garda la sol mai mare decat  XC90.
Liniile clasice Volvo se regasesc, poate pentru ultima data, pe XC60, fiind imposibil sa confunzi masina in trafic. Nu acelasi lucru l-as putea spune si despre S60.
La XC60 este posibil ca designerii sa fi reusit sa acopere mai bine o spurafata ceva mai mica, decat cea a lui XC90, de aici si liniile mult mai fluide si design-ul per ansamblu, frumos. Dar cel mai frumos Volvo nu inseamna si cel mai frumos SUV din segement. Insa cu siguranta, XC60 este cel mai aproape de top. Iar daca e sa-l compar cu Q5, X3, sau EX, XC60 iese castigator. GLK n-a fost niciodata renumit pentru frumusetea sa, insa desenul de pe X1 ar putea crea oarecare probleme in stabilirea unui castigator final la acest capitol.

Interior

La XC60 Summum apare prima diferenta fata de generatia precedenta, asa cum anuntasem inca de la inceput. Consola de bord a fost modificata, si desi vorbim despre o schimbare radicala, faceliftul interior se rezuma la acest amanunt. Acum, consola de bord are forma celei de pe mai recent lansatul S60, cu toate functiile si detaliile acestuia. In plus, ecranul de 5 inci este dotare standard. Intregul sistem multimedia este asadar imprumutat de la S60, cel mai tanar produs Volvo aflat pe piata la acest moment. Optional, ecranul poate fi upgradat cu unul de 7 inci.
Restul este de un lux si un confort care te fac sa te intrebi de ce unii ezita sa considere Volvo ca marca premium.
Comenzile sunt atat de logic si ergonomic amplasate, concentrate in aceeasi zona, in functie de tipul lor, incat ai senzatia ca designerii interiorului au avut la indemana un puzzle pe care s-au straduit sa-l adune, tot, in acelasi loc.
Materialele sunt de cea mai buna calitate, finisajele ireprosabile, imbinarile de culori de un mare rafinament, iar confortul este din nou, cuvant de ordine.
Nu mai putin de 3 memorii, reglaje lombare, laterale, longitudinale pe inaltime si in adancime, cu sezut extensibil si incalzit, iata doar descrierea scaunului soferului. Daca avea si functie de masaj nu mai exista nimic de adaugat, decat poate, o tetiera comandata electronic si o menajera filipineza.

Tehnologie

Nici nu mai este nevoie sa deschidem acest capitol. Volvo XC60 Summum ia toate cele cinci puncte din start, si pentru asta este suficient sa enumeram dotarile standard, apoi optionalele de pe modelul testat si lungimea review-ului mai capata cateva pagini, chiar daca-s scrise marunt. Vorba aceea, dai un ban, dar stii ca face!
Schimbarile, desi de ordin tehnologic, vor intra la categoria "siguranta", dar nu trebuie uitate nici ele. Apoi, lista se deschide cu trapa panoramica, tetiere reglabile electric, telefon integrat cu comenzi pe volan, sistem audio Dynaudio cu 12 difuzoare, sistem de navigatie, camera pentru mersul cu spatele, sistem keyless go, faruri adaptive, senzori de lumina, ploaie si de coliziune, senzori de avertizare a depasirii benzii de circulatie, hill assist, genialul BLIS (Blind Spot Information System) si v-am redat doar o selectie.

Siguranta

Cei de la Volvo sunt considerati, pe buna dreptate, reinventatorii conceptului de siguranta auto. Acest fapt nu mai este un secret pentru nimeni. Insa incepand cu acest model, pe care tocmai l-am testat, sistemul Driver Suport primeste si el un update, sub forma Pedestrian Detection, care franeaza automat, indiferent de reactia soferului, daca la o viteza de pana la 80 km/h, in fata masinii apare vreun pieton. Aceasta functie era, pana acum, disponibila numai pentru S60.
In plus, XC60 a primit un update si la genialul pilot automat, prin functia de autofranare la mersul in coloana asistat de computer. In doua cuvinte, aceasta este probabil cea mai grozava gaselnita a celor de la Volvo. Te apropii de vehiculul din fata ta, masina il scaneaza, stabilesti distanta pe care vrei sa o mentii fata de el, apoi stabilesti o limita de viteza maxima la care vrei sa rulezi. Apesi OK si Volvo-ul tau ia urma masinii respective, in functie de care va accelera, va frana, ba chiar va opri la intersectie si va pleca de pe loc. Daca pana acum aceasta functie de pilot automat era utila doar pe autostrada, acum puteti sa va concentrati asupra diferitelor probleme pe care le aveti, in traficul supraaglomerat din marile orase, in timp ce XC60 va face totul. Ce va ramane de facut este sa tineti directia cu ajutorul volanului, dar presimtirile mele spun ca in curand si acest efort va fi optional.
Una peste alta, senzatia oferita de noile functii ale lui XC60 este de-a dreptul infricosatoare, deoarece ai un sentiment extrem de ciudat, ca masina ta a capatat vointa proprie si ca accelereaza singura, iar la opriri, vei sta, cel putin la primele 4-5 incercari, cu piciorul pe pedala de frana  deoarece, desi  XC60 stie sa franeze singur, intotdeauna vei avea in minte acel "dar daca uita?". Si probabil niciodata, Volvo XC60 nu te va dezamagi.
Este deci inutil sa mai parcurgem lista de airbaguri sisteme clasice de siguranta si numarul de stele obtinut la Euro NCAP. Cinci stele sunt prea putine, in acest caz.

Calitate-Pret

Volvo XC60 nu este, din pacate, o masina ieftina. La acest moment, pretul unui XC60, incepe de la 34.368 Euro cu TVA inclus, ajunge la cei 56.210 Euro cu TVA inclus, cat a costat exemplarul testat de noi si se opreste undeva la aproape 52.000 Euro, pentru echiparea superioara a versiunii T6 AWD, insa nu am adaugat niciuna dintre dotarile suplimentare pe care le-am avut disponibile pe modelul testat. Asadar, putem specula ca in varianta extra high si full-option, un XC60 poate ajunge la un pret in jurul a 70.000 Euro.
Desi ne-am grabi sa-l catalogam ca indecent de scump, spre surpriza tuturor, este ce mai ieftin SUV din clasa sa, din segmentul premium, fiind mai scump doar fata de SUV-urile de volum. Astfel, indiferent daca va uitati la Mercedes GLK, BMW X3, Infiniti EX, sau Audi Q5, la niveluri echivalente de echipare, Volvo XC60 va fi intotdeauna mai ieftin, ca pret, dar nu si calitativ, decat concurenta.


Corvin (Cristian Szilvassy)
foto: Ilinca Petre


 

Comentarii (5)

scris de Anonim

masina este frumoasa si foarte bine dotata.ce nu se spune in articol este faptul ca d.p.dv.tehnologic (in special ansamblul motor cutie de viteza) volvo este o generatie sau poate doua in urma concurentei de la audi,bmw sau mercedes.pt o diferenta de pret de 3-5 mii euro (suma care nu cred sa conteze f mult pt cineva care isi permite o masina de 50 mii euro)poti cumpara o masina (Q5,X3,sau GLK),care este net superioara si care are o depreciere mult mai mica in timp (volvo se vinde f greu si mult sub valoarea meritata,pt ca nu este o marca cautata la noi).

scris de Anonim

In afara de cateva greseli de ortografie (cateva,putin spus),frumos comentariu,felicitari!

scris de Anonim

salut

scris de Anonim

Multumim de atentionare, Teo. Greselile semnalate sunt pretul pe care-l platim pentru o tehnologie inca noua, dar nepusa perfect la punct: tastatura wireless. Le-am corectat.

scris de Anonim

Dupa parerea mea nu exista concurenta!!Nu exista masina(deci nu ma refer doar la suv) mai sigura,mai economica,mai ieftina,mai frumoasa,punand toate acestea intr-un raport!Volvo le are pe toate!Unele masini sunt mai frumoase,dar au un consum mai mare,sau sunt mai puternice,dar scumpe,etc..La volvo gasesti tot!Nu vorbesc despre 300 sau 400 caluti cu kre nici nu ai ce face..(acelea chiar sunt de fitze,pt k nu vei folosi niciodata kpacitatea maxima dak tii la viata ta).Concluzia:Volvo is the best!!

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4403 :: 17.05MB