No SSO cookie

Citroen C-Crosser

voteaza
(0/ 0)
Test cu primul SUV Citroen: C-Crosser
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Citroen C-Crosser

Citroen C-Crosser este primul SUV al marcii franceze. Povestea muschetarului Citroen incepe din Japonia, locul de bastina al marcii Mitsubishi. Ca sa fim mai exacti, trebuie sa spunem ca Mitsubishi a imprumutat platforma SUV-ului Outlander catre Peugeout -Citroen si asa au luat nastere primele SUV-uri franceze: Citroen C-Crosser si Peugeot 4007. Masini.ro a testat modelul Citroen C-Crosser prevazut cu motor de 2.2 litri HDi si 160 cai putere. Chiar daca mostenirea nipona a lui C-Crosser atarna foarte greu, primul SUV Citroen se poate lauda cu un look si caracteristici specifice francezilor. Designul, prestanta, tinuta de drum sunt caracateristicile specifice unui model din Hexagon. Mai mult, chiar daca C-Crosser reprezinta o versiune europeana a tehnicii japoneze, modelul francez nu este construit pentru off-road, caracteristica intalnita la SUV-urile nipone, fiind o oferta mai degraba inchinata asfaltului. Motor Sub capota SUV-ului Citroen am intalnit un motor diesel de 2.2 litri, 160 cai putere si un cuplu de 380 Nm. Nu ascundem nimanui faptul ca ne-am indragostit din prima secunda de propulsorul modelului francez. Cu un cuplu de 380 Nm, disponibil foarte jos, la 2000 rot/min, nu mai este o surpriza pentru cunoscatori cat de capabil poate fi modelul Citroen. Am avut la dispozitie un motor extrem de elastic cu 160 de cai putere. Ati putea spune ca este prea putin pentru o masina cu o masa proprie de 1750 kg. Nu este deloc asa. Motorul genereaza toti caii din dotare la 4000 rot/min, deci nu trebuie sa apesi pedala foarte mult ca sa te poti distra la volanul lui C-Crosser. Diesel-ul 2.2 HDi a fost gandit sa ofere cat mai multa putere intr-un timp foarte scurt. In aceste conditii, SUV-ul este capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 9.9 secunde. Este un diesel, trebuie sa ne gandim si la consum. Nu e nevoie sa ne facem speranta desarte, deoarece vorbim de un SUV destul de mare care in oras a mancat pana la 12 litri la 100 km. Daca va ganditi sa dispuneti de plusurile motorului Citroen in materie de performante, trebuie sa va asteptati la un consum si mai mare in mediul urban. La un stil de condus agresiv, cu accente sportive, modelul francez a inregistrat valori si mai ridicate ale consumului. In regim extra-urban, C-Crosser isi modeleaza valorile si ajunge la un consum de 8 litri la 100 km. Viteza maxima de constructie prevazuta pentru C-Crosser este de 200 km/h. Feeling Indraznesc sa spun ca pachetul motor-cutie este plusul numarul unu al SUV-ului Citroen, peste combinatia design-confort interior. O cutie cu sase trepte, extrem de bine etajata, raspunde perfect solicitarilor celui aflat la volan. Confortul soferului nu cunoaste niciun minus, gratie multiplelor functii de reglare a scaunului si a volanului. C-Crosser ofera o vizibilitate excelenta celui aflat la volan. Asa cum era de asteptat, fiind vorba de un SUV, soferul nu poate avea batai de cap. Oglinzile retrovizoare foarte mari sunt actionate electric, incalzite si rabatabile. Misiunea soferului este mult usurata si la parcarea cu spatele, gratie camerei video care transmite imagini pe display-ul consolei. Daca ne gandim la confort la rulare trebuie sa ne gandim ca Citroen C-Crosser este un SUV. In mediul urban, mai ales pe drumurile pline cu gropi ale Bucurestiului, se simte ca vorbim de un SUV. Chiar daca ne zdruncina putin, C-Crosser ne ofera din plin la capitolul stabilitate. Francezul este extrem de abil in virajele largi, aici puteti pune pedala la podea daca va tine si o sa observati ca vehiculul are o tinuta mai mult decat corecta. Personal, nu am semnalat probleme nici in curbele stranse, unde minunata inventie 4x4 si-a facut datoria asa cum ma asteptam. O situatie mai deosebita a SUV-ului Citroen este adoptarea modulului de rulare: 4WD sau 2WD. Daca vreti sa vedeti cum este sa controlezi o bruta de SUV, cu toti caii pe puntea fata va recomand modulul 2WD. Castigati foarte mult la capitolul adrenalina, dar peirdeti la capitolul stabilitate. Modulul 4WD va ofera satisfactia si confortul stabilitatii, dar pierdeti la capitolul distractie. La drum lung, virajat, nici nu se pune problema alegerii modulul de tractiune, varianta 4WD fiind mult mai indicata. Insa, in oras se poate rula fara nicio problema in modulul 2WD. De asemenea, nu trebuie sa uitam de sistemul 4WD lock, indicat in conditii de aderenta scazuta. La categoria feeling, am mai avea de adaugat ca vehiculul dispune de o directie foarte precisa. Design Citroen poate fi acuzat de multe lucruri, dar nu i se poate imputa nimic la capitolul design. C-Crosser nu face exceptie de la acest lucru. Modelul este gandit din punct de vedere stilistic ca un vehicul ferm, cu linii drepte, cu forme serioase. Designul sofisticat transforma C-Crosser-ul intr-un autovehicul elegant, care exprima putere si vitalitate. C-Crosser vine cu noi blocuri optice, neintalnite la Citroen pana la acest model, cu o grila gandita dupa forma si infatisarea siglei producatorului francez si un spoiler fata masiv cu o suprafata gigant dedicata prizei de aer. Designul castiga foarte mult prin accentele cromate, vizibile in cadrul grilei, in partea laterala la nivelul pragurilor si a ramelor geamurilor si pe bara din spate. Fiind vorba de un SUV nu puteau lipsi jantele din aliaj, masive, de 18 inch. Un element specific acestui model Citroen este emblema cu punctele cardinale, implementata pe portierele din spate. La interior, C-Crosser socheaza din prima. Cand am urcat in SUV-ul francezilor m-am simtit instant ca intr-un Mitsubishi si nu am regasit acel habitaclu atat de placut al marcii franceze. C-Crosser masoara 4645 mm in lungime, 1805 mm in latime, 1670 mm in inaltime iar ampatamentul are 2670 de mm. Cu asemenea cifre, nu ne puteam astepta decat la un interior extrem de spatios si confortabil. Un interior simplu, inclinat spre functionalitati si utilitate, fara stralucire as putea spune, dar un interior care ofera pasagerilor tot spatiul din lume. Daca spunem ca portbagajul are 510 litri capacitate de imbarcare si 1686 litri in varianata cu bancheta din spate rabatata, nu lasam loc de nicio alta discutie pe aceasta tema. In plus, C-Crosser este disponibil atat in versiunea clasica cu 5 locuri, cat si intr-o versiune cu 7 locuri. La nivel de functionalitati, trebuie spus ca plansa de bord a fost conceputa minimalist, la fel ca si consola centrala, unde gasim butoanele de comanda si display-ul extrem de util in orice cock-pit. Luxul nu lipseste la bordul lui C-Crosser. Volanul si schimbatorul sunt imbracate in piele, tapiteria este de cea mai buna calitate, la fel si plasticul utilizat de marca franceza. Din acest punct de vedere nu trebuie sa va asteptati la surprize, Citroen si-a respectat statutul realizand cele mai bune finisaje. C-Crosser este un SUV, motiv pentru care ati putea sa nu va ganditi la pachetele de siguranta. In trecere spunem ca modelul nu face economie nici la acest capitol. Siguranta este asigurata de cele sase airbaguri pentru sofer si pasager, sistemele ASR, ESP si ABS dar si centurile de siguranta pretensionate pentru toate locurile. Pret Citroen C-Crosser are un pret de pornire de la 27.111 de euro pentru versiunea de baza. Pachetul Exclussive si motorul diesel 2.2 HDi ridica stacheta. Vorbim de un pret, cu TVA, de 32.611 de euro, un pret corect avand in vedere oferta muschetarului francez.
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4236 :: 21.05MB