No SSO cookie

Citroen C5 Exclusive

voteaza
(0/ 0)
Citroen C5 Exclusive 2.7 Hdi
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Citroen C5 Exclusive

Citroen C5 este asezat undeva la limita dintre segmentul business si cel de lux. As putea spune, dupa ce l-am condus, ca in varianta Exclusive, C5 este separat de segmentul premium de o linie atat de subtire incat ai nevoie de ochelari buni ca sa o vezi. Citroen C5 reprezinta o shimbare majora fata de viziunea francezilor de pana acum, la fel ca toata gama noua de C-uri. Adica Citroen nu mai este ce a fost odata: o masina cumparata exclusiv de clientii de la varsta a doua in sus. Dar C5, pe langa aerul tineresc si dinamic, aduce prestigiu, lux, confort, precizie, indrazneala si avangarda. Toate acestea pentru ca modelul in cauza s-a inscris intr-o liga dominata de masinile germane, pentru care romanii au un apetit si un respect fara margini. Versiunea testata de mine este o berlina, gama Exclusive, cu nivelul de echipare 3. Motor Citroen C5 mi-a pus la dispozitie toti cei 208 CP ai motorului V6 de 2720 cmc, impreuna cu un cuplu motor de 440 Nm, de care sincer nu ai nevoie in intregime decat daca tii mortis sa iesi in evidenta. As putea spune ca masina ofera mai multa putere decat vei fi dispus sa folosesti. Totusi am testat si latura sportiva, cu un condus putin mai agresiv, pentru a intra in cotidianul bucurestean. Rezultatul a fost ca la prima intersectie m-au incadrat un A6 si un Superb, ai caror soferi erau surprinsi/vexati: cum de se afla sigla Citroen pe botul masinii? Cei 2720 cmc asigura masinii un mers silentios si rafinat, ca o balerina pe scena. Dar o balerina capabila, daca e stranita, sa danseze si pe ritmuri hip-hop, adica cu modul Sport activat! Iar faptul ca e diesel? Nici din afara vehiculului nu ti-ai da seama, atat de perfect echilibrat si de silentios este acest V6. Iar faptul ca reuseste sa atinga 100 km/h in numai 8,5 secunde, spune multe despre un motor care cara in spate aproape doua tone. Si toate acestea cu pretul unui consum mixt de 6,5 litri la 100 km parcursi. Motorul Hdi este recunoscut ca fiind cel mai echilibrat motor diesel conceput vreodata, insa dupa ce am condus acest magnific C5, intreaga-mi scala de valori este bulversata. Feeling Primul feeling pe care-l ai cand dai ochii cu Citroen C5 este ca ai gresit masina. Unde e masina aia franceza? Dupa ce il conduci, ai certitudinea ca "La vie en rose" tinde sa devina o melodie des ascultata pana si in Germania! Exact asta e senzatia pe care mi-a lasat-o C5 Exclusive: ca viata e frumoasa si ca merita traita. M-am simtit asezat nu la volanul unei masini, ci la bordul unui avion de lux, prietenos, gata sa-mi asculte cea mai mica dorinta si sa mi-o indeplineasca. M-am simtit rasfatat. Fara sa mai pun la socoteala functia de masaj din scaunul soferului. Citroen C5 este o masina extrem de precisa. Fara tente vadit sportive, confortul este cuvantul de ordine care defineste cel mai bine masina. Eleganta, confort si rafinament. Iar mirosul de piele fina din interior face toti banii! Nici nu merita sa-l alterezi cu vreun bradut odorizant care, atarnat la oglinda ar arata ca un bocanc de armata pe piciorul unei stewardese. Citroen C5 este o masina care merge EXACT asa cum vrei. Suplu si zvelt, obraznic si provocator, elegant pana la impecabil, rafinat si alambicat, exact ca un personaj de roman scris de Alexandre Dumas. Design Liniile si curbele fine scot in fata un C5 mult mai carismatic decat jucatorii aliniati deja in segmentul respectiv. Din exterior, am mai spus, C5 este superb. Are personalitate si il tii minte nu datorita legendei din jurul brandului ci dimpotriva, il tii minte pentru ca nu seamana cu nimic din ce este pe piata, in ograda concurentei. Nu seamana nici macar cu predecesorul sau! Iar daca in exterior este superb, in interior arata ca Palatul Versailles. Coplesitor. Un prim punct care este si un mare pluis, este designul bordului, care shimba pozitia instrumentelor de bord inapoi la locul lor firesc. Adica nu mai ai de-a face cu o pozitionare centrala, capabila sa-ti dea dureri de cap la drum lung, cand soacra de pe bancheta din spate isi intreaba fiica ce-i cu cifrele alea si de ce se schimba ametitor in cifre mai mari, in timp ce tu incepi sa reduci viteza. Interesant este faptul ca francezii s-au gandit sa informeze in doua moduri asupra vitezei de mers. Adica daca nu esti familiarizat cu acul kilometrajului, care alearga in jurul unui cadran, din exterior, ai la dispozitie, central, un afisaj electronic care-ti indica exact acelasi lucru: km/h. Mai departe, bordul complet imbracat in piele, cusuta ostentativ ca sa nu existe dubii asupra calitatii, este inca un lucru nou pe care l-am remarcat imediat. Ce nu observi la "prima mana" este plafonul, si el imbracat in piele, asa numita piele suedeza, sau pe romaneste, piele intoarsa. De un gri deschis, da un aer de luminozitate si un look special habitaclului. Pret Versiunea testata de mine are un pret final de 38.720 Euro, cu toate taxele si optiunile incluse. "Noblesse oblige" este prima replica care-ti vine in minte dar numai dupa ce ai testat masina. Restul sunt doar vorbe in vant! foto si text: Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3201 :: 17.02MB