No SSO cookie

Skoda Superb

voteaza
(0/ 0)
Test-drive Skoda Superb
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Skoda Superb

Skoda Superb. Este cel mai simplu mod de a denumi un automobil. Skoda deschide in 1934 un episod glorios al istoriei sale. Atunci era lansat primul model care avea sa poarte numele Suberb. Si pe drept cuvant. Skoda construia inca din anii '30 un model care sa poate fi definit doar prin numele pe care il purta. Anul 1942 si sangerosul Razboi Mondial a dus la disparitie acestei bijuterii a automobilismului din perioada interbelica. Venirea regimului comunist in Cehia a indepartat Skoda de idealurile unui model superb. Insa, Skoda primeste o noua sansa prin venirea grupului VW la conducerea marcii cehe. Asa a renascut vechea idee a Superbului si a dus la revinerea legendarului model. Skoda lansa in anul 2001 pe piata varianta moderna a modelului Superb, un model bazat pe VW Passat Lingy. Astazi Skoda Superb a ajuns un model de inalta tinuta, un model de clasa D care se remarca printr-un pret mult mai avantajos fata de celelalte limuzine ale segmentului. Masini.ro a testat noul Skoda Superb, oferit de dealerul Brady Trade, in versiunea de motorizare pe benzina 1.8 TSI si 160 cai putere. Motor Am putea spune ca un motor de 160 de cai nu ar fi suficient pentru un model atat de mare. Nu este deloc asa, propulsorul turbo isi face treaba extrem de bine si poate raspunde chiar si cerintelor mai sportive. Cumulul de cai putere este disponibil la peste 5.000 rot/min, lucru care ar trebui sa sperie in mod normal. Insa, motorul TSI de 1.8 litri raspunde repede cerintelor celui aflat la volan iar accelerarea pana in zona rosie nu este o problema. Ceea ce impresioneaza la un model ca Skoda Suberb este cuplul maxim de 250 Nm disponibil extrem de jos, la 1.500 rot/min. Un model Superb care are nevoie de un motor superb, iar producatorul ceh nu a ezitat sa-l imprumute de la surata Volkswagen. Motorul este cuplat la o cutie manuala cu 6 trepte. Nu putem vorbi despre o cutie de aceeasi valoare ca DSG-ul, dar putem sa recunoastem ca nici cea manuala nu sta foarte rau. Cutia este bine etajata iar cursa schimbatorului este destul de precisa. Mai mult, misiunea celui aflat la volanul modelului Suberb este usurata substantial de ambreiajul hidraulic monodisc. Consumul urban inregistrat de Skoda Superb cu motor de 1.8 litri TSI se ridica la 10-11 litri la 100 km. Daca rulati fara actionarea sistemului climatronic, cifrele consumului scad pana la 9-9,5 litri la 100 km. Consumul extraurban al modelului Skoda Superb ajunge pana la 7 litri la 100 km. Pentru diversitate, Skoda ofera fanilor diesel-ului optiunea pentru motorizarea TDI de 2.0 litri si 170 cai putere. Feeling Skoda Superb este un model al clasei D, un model mare daca vreti, dar cu toate acestea prezinta si performante sportive. Timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h este de 8,6 secunde iar viteza maxima de constructie ajunge la 220 km/h. Modelul ceh dispune de o suspensie fata McPherson cu brate inferioare triunghiulare si bara stabilizatoare si de suspensie spate multibrat si bara stabilizatoare. Aceasta caracteristica de ordin tehnic face ca Superbul sa se aseze impecabil la drum lung, sa dea dovada de multa elasticitate atunci cand ataci mai dur un viraj. Tinuta de drum este corecta, cu alte cuvinte asa cum trebuie sa fie la o limuzina. La capitolul plusuri se poate vorbi de o directie extrem de precisa si o manevrabilitate perfecta. Daca este sa punctam si lucrurile care dezavantajeaza noul Skoda Superb, puitem vorbi de sistemul de franare, un sistem hidraulic de franare cu circuit dublu in diagonala, asistat pneumatic cu vacuum si sistem Dual Rate. Pentru a obtine un rezultat promt este necesara o apasare serioasa a pedalei de frana si nu una treptata si lenta. Design La capitolul design, Skoda exploateaza prin ultimele generatii ale modelelor Octavia si Superb linii care amintesc de perioada retro din istoria producatorului ceh. Chiar daca totul a primit o interpretare moderna, nu poti sa nu observi intoarcerea la designul clasic, armonios, prin grila frontala sau forma blocurilor optice. Skoda Superb avea reputatia de a fi o Octavia mai mare. Din acest punct de vedere lucrurile s-au schimbat. A treia generatie a modelului Superb prezinta o linie stilistica proprie, caracterizata prin forme armonioase, clare, usor voalate, care intrepatrund intr-un tot unitar elegant si luxos. Skoda Superb este un model mare, cu blocuri optice masive, cu stopuri de lumini de dimensiuni mari. Masivitatea exteriorului este continuata cu interiorul extrem de spatios si elegant. Dotarile de calitate superioara sunt puse in umbra de folosirea unor materiale mai putin elegante. Grosso-modo, interiorul Skodei Superb este unul sofisticat, extrem de spatios si ultra-luxos. De la touchscreen-ul color de 7 inch de pe consola centrala pana la umbrela ascunsa in cotiera usii din spate, Superbul este un model care poate satisface cele mai ascunse pretentii. Desi pare o masina gandita pentru pasageri, Skoda Superb ofera mult confort si celui aflat in fata volanului. Volanul multifunctional, functiile de reglare a scaunului, parbrizul panoramic, luneta mare si oglinzile retrovizoare gigant, sunt cateva dintre elementele care fac 'munca' soferului sa fie o distractie. Pret Asa cum am subliniat de la inceput, Skoda Superb este un model de clasa D la pretul unui model de clasa C. Acest avantaj semnificativ face ca noul Superb sa fie extrem de atractiv pentru doua categorii de clienti. Skoda Superb cu motor TSI de 1.8 litri si 160 cai putere are un pret de pornire de 22.590 de euro, fara TVA. Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3133 :: 17.01MB