No SSO cookie

Lancia Delta

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu Lancia Delta
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Lancia Delta

Lancia a revenit in forta pe piata europena cu un model modern, tanar si ambitios. Marca premium a grupului Fiat a tinut sa fascineze imaginatia prin designul tineresc a noului model Delta. Plecat de la platforma deja celebrului model Bravo, noul Lancia Delta ofera un design tanar, fascinant, care alaturi de motorul diesel biturbo de 1.9 litri si 190 cai putere este o adevarata incantare. Masini.ro a testat noul Lancia Delta dotat cu motor de 1.9 litri si 190 cai putere. MOTOR Am auzit in nenumarate randuri pe plaiurile autohtone ca italienii nu stiu sa faca masini. Acum nu este cazul sa aruncam argumente simple gen Ferrari sau Lamborghini, dar merita sa staruim asupra cazului Fiat. Vorbim de Fiat pentru ca Lancia este o marca a gigantului auto italian, o marca care foloseste motorizari si platforme concepute de acest mastodont al pietei auto europene. Este si cazul lui Lancia Delta, care a fost construit pe o platforma a modelului Bravo, model care doar cine n-a avut ocazia sa urce in el l-a putut critica. Astfel, Lancia Delta are o radacina sanatoasa, tinereasca si vine cu o ambitie mai mult decat impresionanta: 1.9 litri biturbo diesel de 190 cai putere. Fara cuvinte. Cam asa pot caracteriza acest motor. Am ramas pur si simplu cu gura cascata de forta acestui propulsor montat pe un model de doar 1,4 tone. Cu un cuplu maxim de 400 Nm, realizabil foarte jos, la 2.000 rot/min, cu 300 Nm disponibili la numai 1.250 rot/min, si o herghelie de cai deja disponibili in totalitate de la 4.000 rot/min, nu putem sa fim decat recunoscatori constructorului italian pentru o asemenea bijuterie a mecanicii. Prea multe cuvinte nu ar fi de spus, doar ca motorul toarce silentios, desi e un diesel, si isi arata coltii ori de cate ori cel aflat la volan i-o cere. Motorul este cuplat la o cutie manuala cu 6 trepte, care schimba precis, dar care nu beneficiaza de o atitudine sportiva. Este o transmisie corecta, cu o cursa precisa a schimbatorului, cu rapoarte lungi. Motorul da dovada de elasticitate si este un diesel biturbo, dar un diesel economic. Consumul mediu urban nu a sarit de 8.5 litri la 100 km, iar consumul extraurban cu viteza de croaziera de 120-130 km/h a inregistrat o valoare de 6 litri la 100 km. La acest capitol, contribuie din plin si injectia directa Common Rail cu care este prevazut propulsorul Lancia. FEELING Odata asezat in scaunul soferului, Lancia Delta este un model de care nu te mai poti desparti. De la interiorul cochet, pana la capacitatea masinii, totul este o incantare. Beneficiind din plin de caii putere si de un cuplu de invidiat, simti de la inceput placerea unui hatchback cu valente sportive. Lancia Delta accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7.9 secunde si are o viteza maxima de 220 km/h, viteza la care nu are nicio problema sa ajunga. Fiind un model sprinten, ager, cu destui cai putere, Lancia a implementat o suspensie rigida, mai putin confortabila in oras, dar extrem de eficienta in curbele stranse sau in virajele largi negociate cu viteze mari. Cu o tinuta de drum impecabila, asa cum ii sta bine unui model cu valente sportive, o directia precisa si un motor mai mult decat genial, Lancia Delta este o placere si o incantare pentru cel aflat la volan. In interiorul modelului italian nu poti sa nu remarci asemanarile cu Fiat Bravo, dar in acelasi timp, poti sa te bucuri de aportul luxului, in limitele in care acesta se poate gasi pe un hatchback, si de confortul ideal. Comportamentul sportiv al masinii vine manusa cu stabilitatea impecabila a acesteia si cu tinuta de drum perfecta. DESIGN Look-ul unui automobil poate fi o chestiune subiectiva, care tine de conceptia fiecarui individ in parte. Cu Lancia Delta nu se poate vorbi de asa ceva, este un model care exprima frumos in fiecare linie stilistica, in fiecare unghi, la orice detaliu. Cu o grila fronatala cromata, extrem de mare si expresiva, cu insertii de LED-uri care dau o atitudine agresiva, cu o linie sportiva care aminteste ca Lancia a fost regina raliurilor, hatchback-ul Delta este o incantare dupa care fiecare pasionat de automobile poate sa viseze. Blocurile optice extrem de elegante si prevazute cu insertii de LED-uri sunt configurate intr-un tot unitar cu linia stilistica a caroseriei. Lancia Delta exprima extrem de multa eleganta in materie de design, iar lucrul aceste se vede in privirile celor aflati in trafic. Delta este un hatchback tineresc si elegant in acelasi timp. Numai privind stopurile de pe spate poti admira ingeniozitatea si priceperea designerilor italieni. Totul este gandit pentru a se intrega intr-o armonie perfecta. De la imaginea generala pana la orice detaliu, esenta modelului Lancia ramane aceeasi. Linia unduita a acoperisului se rasfrange intr-un mic eleron care da si multa atitudine modelului italian. Nu trebuiesc uitate, ca picanterii ale look-ului exterior, jantele de 18 inch si cele doua tevi de evacuare cromate. La interior, in linii mari, Delta este un Bravo mai elegant si mai bine dotat. Interiorul premium al modelului Lancia este palpabil prin materialele de calitate folosite aici. Finisajele extrem de bine executate sunt puse intr-o lumina pozitiva de pielea intoarsa care imbraca scaunele, de fatetele usilor sau insertiile din inox. Mai mult, plansa de bord si consola centrala, copiate dupa Bravo, prezinta un plus de excelenta prin finetea butoanelor de comanda si prin afisajul extrem de bine gandit. Volanul cu trei spite si schimbatorul sunt imbracate, de asemenea, in piele. Scaunele ofera un confort deosebit, prezinta sustinere laterala si sunt extrem de placute la atingerea materialului care le imbraca. Lancia Delta este o adevarata incantare pentru pasagerii din spate. Bancheta din spate este, fara nicio exagerare, o adevarata canapea. Pasagerii din spate se pot bucura de un confort sporit si de un spatiu mai mult decat suficient, mai ales pentru picioare. In plus, trapa si acoperisul panoramic sunt inca doua elemente care sporesc confortul si bunastarea celor aflati inauntrul modelului Lancia Delta. PRET Pretul de pornire pentru versiunea de baza a modelului Lancia Delta este de 19.490 de euro cu TVA, pentru versiunea pe benzina 1.4 litri T-Jet si 120 de cai putere. Versiunea dotata cu cel mai puternic motor din gama, 1.9 litri biturbo si 190 cai putere, are un pret de 26.670 euro cu TVA, un pret normal daca este sa amplasam modelul italian in segmentul compactelor premium. Pentru cei care doresc o marca premium consacrata, acest pret li s-ar putea parea extrem de piperat pentru o Lancia, dar trebuie sa tinem cont ca versiunea de peste 26 de mii euro este super-dotata, pe cand alte modele premium din aceeasi clasa sunt disponibile la acest pret doar in versiuni standard. Asadar, Lancia amplaseaza pe piata un produs cu caracteristici premium la bariera superioara de pret pentru un model din clasa compacta si la bariera inferioara de pret pentru un model premium din clasa compacta. Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2816 :: 21.09MB