No SSO cookie

Hyundai i30

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu Hyundai i30
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Hyundai i30

Hyundai si Kia sunt doua marci coreene infratite. O afacere de familie care ne aminteste de vechile clanuri aristocratice. Mai precis, boss-ul Hyundai este tatal boss-ului Kia, dar nu despre asta este cazul sa vorbim acum. Cele doua marci au in comun mult mai multe lucruri care ne intereseaza in mod direct. Unul dintre cele mai evidente este legatura profunda existenta intre doua modele cu real succes in Europa: Hyundai i30 si Kia Cee'd. Cele doua modele au totul in comun, mai putin designul, de fapt singurul lucru desparte cei doi frati ai lumii auto. Hyundai i30 dotat cu motorul 1.6 crdi 115 CP a facut obiectul unui drive-test realizat de Masini.ro. Motor Hyundai i30 este modelul care a consacrat nivelul tehnologic si calitativ la care a ajuns marca coreeana. Piesa de rezistenta a modelului coreean este motorul disel de 1.6 litri si 115 cai putere, care ofera o senzatie interesanta la plecare de pe loc. Apasarea pedalei de acceleratie are menirea de a ridica nivelul adrenalinei, dar senzatia dispare repede, motorul culcandu-se cuminte la turatii mai mari. Cei 115 cai sunt suficienti pentru unitatea de 1.6 litri si pentru masa totala a vehiculului. Ceea ce impresioneaza este momentul maxim, de 255 Nm, realizabil la 2.000 rot/min. Cuplul ajuta foarte mult modelul capacitatea modelului i30 de a pleca ca din pusca, dar total cailor putere este disponibil abia la 4.000 rot/min. Cu toate acestea, diesel-ul Hyundai este o optiune serioasa si pentru cei care se gandesc la consum. In mediul urban aglomerat, Hyundai i30 a realizat o cifra cu adevarat magica pentru consum: 6.5 litri-7 litri la 100 km, in timp ce la drum lung si la viteza de croaziera de 130 km/h nivelul consumului ajunge undeva la 4.5 litri la 100 km. In aceste conditii, diesel-ul coreenilor este o optiune serioasa de achizitie. La aceste cifre ale consumului, nu ne putem astepta la performante deosebite. Vorbim de un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h de 11,6 secunde si de o viteza maxima de 188 km/h. Cutia de viteze cu 5 rapoarte vine manusa cu motorul de 1.6 litri. Cursa schimbatorului este precisa, dar poate un pic prea lunga. In orice caz, combinatia cutie-motor reprezinta punctul forte al modelului Hyundai i30. Design Cand vorbesti despre design, poti fi mai mult sau mai putin subiect. Hyundai i30 nu este o capodopera in materie de design, dar se impune in fata fratelui de trust, Kia Cee'd cu linii mai indraznete si forme mai curajoase. Configurat ca un hatchback traditional, modelul lung de lung de 4.245 mm, lat de 1.775 mm si inalt de 1.480 mm, este inconfundabil in clasa sa printr-o serie de forme caracteristice. Ceea ce impresioneaza la modelul i30 sunt blocurile optice ovale si alungite si tinuta impozanta a spoilerului fata. Partea posterioara se remarca prin designul haionului si prin stopurile de lumini alungite pe inaltime si deosebit de mari pentru un hatchback. Linia generala se exprima prin aerodinamicitate. Este usor observabila forma arcuita a acoperisului si efectul vizual excelent reprezentat de micutul eleron care vine in continuarea acoperisului. Hyundai i30 se impunea, pana la aparitia lui Golf 6, ca modelul cu cel mai interesant design intr-o clasa extrem de populara in Europa. La interior, modelul Hyundai da dovada ca marca coreeana a creat un habitaclu european, spatios, cu o multitudine de gadget-uri. Hyundai i30 se impune printr-un spatiu mai mult decat generos pentru clasa sa, prin calitatea materialelor folosite si prin finisajele executate excelent. Spatiile de depozitare sunt gandite ingenios de proiectantii de la Hyundai, de la suporturile de sticle de pe consola centrala pana la tavitele superioara si inferioara incorporate in zona centrala a plansei de bord. Instrumentele de bord sunt luminate cu LED-uri albastre, lucru care da o nota aparte modelului coreean. Din dotarile lui Hyuundai i30 nu puteau lipsi port-ul USB si i Pod. Feeling Hyundai i30 este un harchback care se remarca printr-un motor agil, unitatea 1.6 crdi 115 CP, si de un design indraznet. Comportamentul modelului coreean nu se lasa mai prejos. In primul rand, nu putem sa nu laudam suspensiile vehiculului, care au dart dovada ca sunt configuate mai muklt de corect. Nu sunt suspensii tari, rigide, specifice modelelor cu calitati sportive, dar nici acel gen de suspensii moi, gandite exclusiv pentru confort, dar deloc pliabile cu calitatea drumurilor din Romania. Acest aspect da extrem de multa stabilitate vehiculului coreean atat in virajele largi si chiar si in cele mai stranse. Totusi, nu este indicat sa exagerati in negocierea la viteze mari a virajelor stranse, intrucat nu beneficiati de un model cu calitati sportive. In caz de nevoie, ESP-ul a dovedit ca isi face treaba excelent si vehiculul este repus pe traiectoria ideala. In ceea ce priveste senzatia resimtita in interiorul modelului, Hyundai i30 se dovedeste a fi un pic mai galacios, cu un zgomot de rulare peste medie si cu un sistem audio care nu face casa buna cu cei mai fideli ascultatori de muzica. Trecand peste aceste aspecte, nu putem sa nu apreciem decenta si corectitudinea de care da dovada modelul Hyundai. Este un hatchback care nu se impune in vreo categorie anume, dar care se dovedeste extrem de atractiv pentru segmentul hatchback-urilor, luptandu-se de la egal la egal cu modelele franceze sau germane. Pret Hyundai i30 cu motor de 1.6 litri si 115 cai putere are un pret de pornire, pentru varianta standard de 12. 602 euro cu TVA inclus. In functie de dotari, pretul modelului coreean cunoaste modificari. Cu acest pret, Hyundai i30 este un concurent mai mult decat puternic pe piata hatchback-urilor cu 5 usi in Romania. Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2125 :: 17MB