No SSO cookie

Volkswagen Touran Trendline

voteaza
(0/ 0)
VW Touran Trendline 1,9 TDI
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Volkswagen Touran Trendline

De la debutul sau din 2006, Volkswagen Touran a fost trecut deja printr-un facelift, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, 2007. Anul acesta i se pregateste, la Frankfurt, un al doilea facelift, pe care speram sa vi-l prezentam cat mai rapid posibil. Masini.ro a avut in teste, varianta de ultima generatie prezenta pe piata. O masina robusta, ideala pentru familistii cu chef de calatorii, un mini van cu zeci de spatii de depozitare si cu o mare versatilitate a interiorului. VW Touran iese din tipar numai datorita segmentului relativ neobisnuit pe care-l ocupa, acela de masina de familie mai mare decat un tursim dar mai mic decat un microbuz. Cum VW a devenit popular datorita mai degraba masinilor de clasa mica si medie, Beetle, Golf si Polo fiind adevaratele legende nascute de continuatorii ideii de "masina a poporului", se poate afirma ca un mini van este ceva neobisnuit in ograda VW. Nascut datorita succesului pe care l-a avut Sharan, Touran este o continuare logica, dar cum spuneam daca nemtii sunt zeii tehnicii si preciziei, nu la fel se intampla si la capitolul imaginatie. Touran, o masina onesta, cinstita, dedicata exact segmentului din care face parte, cu linii sobre, drepte si sigure, fara mari artificii stilistice. Modern, prin alinierea in urma facelift-ului din 2007 cu trendul actual al designului VW, dar fara exuberanta pe care o afiseaza competitorii din acelasi segment, Touran este o masina utila, care raspunde unei necesitati si nu unui val de moda. Masini.ro a testat varianta Trendline a modelului VW Touran. Motor Volkswagen Touran testat de masini.ro este dotat cu echiparea deja clasica, 1,9 TDI de 105 CP, cu un cuplu maxim de 250 Nm. Consumul medie al acestui motor pe modelul Touran este de 7l/100 km. Viteza maxima - conform datelor tehnice furnizate de constructor, este de 175 km/h. Motorul 1,9 TDI, asa cum am mai spus, nu este deloc ceva nou pentru romani. Este probabil cel mai popular motor VW, care echipeaza dealtfel si o sumedenie de modele ale constructorului german. Mai mult, 1,9 TDI este motorul care a revolutionat dieselul si cu care romanii au avut primul contact la sfarsitul anilor 90. Probabil, daca s-ar face o statistica in randul turismelor, de provenienta straina, care circula pe strazile Romaniei, 1,9 TDI este cel mai des intalnit. Noutatea este de fapt cuplarea acestui motor la o cutie de viteze manuala cu sase trepte lungi, pentru o cat mai eficienta exploatare a celor 105 CP. Daca v-ati decis sa testati Touran 1,9 TDI in oras, s-ar putea sa nu aveti o parere extraordinara despre el. Motorul este destul de lent in primele trepte de viteza si cum traficul este extrem de aglomerat, Touran va face impresia unei masini care nu stie sa plece de pe loc, sau se misca relativ greoi. In conditii de trafic civilizat, adica conform legislatiilor europene in vigoare, aceste probleme dispar. Dar intentia constructorului german nu a fost aceea ca Touran 1,9 TDI sa fie un vehicul destinat strict traficului urban. Masina se comporta cu totul altfel in spatiile deshise, unde ii este locul. O iesire la drum intins va schimba la 180 grade impresiile despre comportamentul aceastei masini. Si nici consumul mediu extraurban nu va urca peste 6l/100 km. Feeling VW Touran este o masina pe care am testat-o singur. Feelingul pe care l-am avut a fost ca lipseste ceva. Da, lipseau vacanta si destinatia aferenta ei. Interiorul, extrem de spatios si mai ales cu o vizibilitate de invidiat, indiferent de locul pe care-l ocupi in habitaclu, deoarece Touran are o foarte mare parte a caroseriei vitrata la maxim. Manevrabilitatea acestui vehicul se inscrie in clasa sa, fiind un monovolum, manevrele de "strecurare" nefiind tocmai la indemana. Per ansamblu directia ferma dar foarte usor manevrabila il fac usor de condus, insa dimensiunile si proportiile sale nu-l fac sa fie agil in aglomeratie. Insa spatiul total util, faptul ca -optional- se mai poate adauga un rand de scaune in spate, numarul maxim de locuri fiind de sapte, il fac un vehicul extrem de comod si bine incadrat in segmentul monovolumelor. Daca intreaga familie pleaca in concediu, sau daca o delegatie are nevoie de o deplasare in bloc, Touran este raspunsul, fiind confortabil, modern si spatios. Design La capitolul design, VW Touran este, cred, cel mai tipic produs al prgamatismului german. Botul imprumutat de la Eos si Passat il inscriu in linia moderna contemporana, iar spatele taiat drept ii confera o alura vecina cu al unui SUV. Pe Touran si-au dat intalnire elemente intalnite si pe alte modele VW. Blocul de control spre exemplu, este disponibil si la Passat, blocul de control al climatizarii si a sistemului audio l-am intalnit si la Golf Plus, iar compartimentul de depozitare de pe plafon este identic si la Seat Altea Freetrack. Interiorul este la fel de pragmatic ca restul masinii. Simplu, concis, la obiect. Fara gadget-uri inutile, dar cu o abundenta de spatii de depozitare, ingenios adaugate sau aplicate. In total, 39 de locusoare unde sa tot pui cate ceva. Scaunele pliabile, cel din fata drepata si cel din mijloc-spate, pot fi rabatate complet devenind masute, iar pe spatarele scaunelor fata se gasesc celebrele masute rabatabile pentru ocupantii locurilor spate. Ca o nota generala, designul VW Touran se poate defini ca fiind curat si clar. Pret Daca se poate vorbi de o revelatie, ei bine, aceea este pretul acestui model. VW Touran 1,9 TDI, nivel de echipare Trendline, costa -pret de catalog - 20.388 Euro. Dar promotia dealerilor Porsche Romania, il coboara la pretul de 15.434 Euro. Preturi care includ TVA! Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3767 :: 21.04MB