No SSO cookie

Renault Clio facelift

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu Renault Clio facelift
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Renault Clio facelift

Renault a creat o poveste de succes care poarta numele Clio. Nu exista nicio indolia ac modelul francez reprezinta un bestseller mai ales daca luam in considerare faptul ca Renault inca fabrica Clio 2, Clio 3 si de putin timp si noul Clio 3 faceift. Masini.ro a testat noul Clio3 facelift dotat cu motor de 1.4 litri pe benzina si 100 de cai putere.


MOTOR

Nu am testat un model dupa care intorci capul cand trece prin fata ta sau care are menirea sa-ti dea furnicaturi atunci cand turezi motorul, dar am testat un model care este una dintre cele mai normale optiuni pentru romanii care-si ddoresc o noua masina. Propulsorul de 1.4 litri are menirea de a inchega ideea de modestie in care se inscrie vehiculul francez, fara sa impresioneze cu nimic, dar cu o atitudine care exprima corectitudine si inspira fiabilitate. Pentru a putea stoarce cei 100 de cai putere sunteti nevoiti sa apasati cu incredere pedala de acceleratie pana la 5.700 rot/min. Nici cuplu maxim nu este impresionant si nu este disponibil prea repede, momentul maxim de 127 Nm se petrece abia la 4.250 rot/min. Renault Clio este un model care 'concureaza' serios la categoria calitate-pret dar, iar motorul de 1.4 litri natural aspirat din care inginerii francezi au scos 100 de cai putere este poate cea mai frecventa optiune pentru cei care-si doresc o astfel de masina. Am putea spune ca Renault Clio este o masina la care trebuie sa te gandesti cu buzunarul iar in aceste conditii nu poti sa nu te gandesti si la consum. In mod surprinzator, Clio facelift a dezamagit la acest capitol, pe o distanta de aproximativ 600 km, consumul mediu inregistrat s-a situat la valoarea de 9 litri la 100 km. Asta, in conditiile in care plaja de turatii s-a mentinut foarte sus la 4.500 – 5.000 rot/min, pentru a putea scoate cati mai multi cai posibili. O incercare mult mai cuminte de a conduce vehiculul francez ne-a plasat intr-o alta perspectiva, consumul inregistrat la 100 km fiind de circa 6.0 litri, fara sa ravnim la depasiri si la o viteza de circa 100 km/h.

FEELING

Se spune adesea ca nu conteaza in ce masina te afli atat timp cat te simti bine in ea. Acest feeling il putem gasi usor in cazul lui Clio facelift. Interiorul iti ofera o buna-dispozitie pe care doar francezii parca stiu sa o ofere. Clio facelift nu impresioneaza la motorizare, dar iti ofera un sentiment de normalitate, si se exprima extrem de corect la capitolul tinuta de drum. Totusi, pentru o masina din clasa, Clio facelift se dovedeste incantatoare, avand in vedere ca accelereaza la 0 la 100 km/h in 11,3 secunde si are o viteza maxima de peste 180 km/h. Nu am incercat potentialul maxim al vehiculului, dar merita sa trecem in revista ca la 170 km/h, modelul Renault se aseza perfect la drum. Renault Clio da dovada de un comportament normal atunci cand se afla pe sosea, fara sa fie un bolid contruit sa negocieze viraje la viteze imposibile si fara sa ofere un confort uimitor printre gropile strazilor oraselor romanesti. Ceea ce este notabil la noul Clio facelift, lucrurile care te fac sa te simti bine, nu tin de elementele tehnice, ci mai degraba de cele tehnologice. Mai precis, din punct de vedere mecanic, modelul se situeaza la nivelul pretului sau, dar gadget-urile atat de cautate la interioarele noilor automobile ridica mult standardele pe care Renault le ofera. Comenzile sistemului audio si cele bluetooth sunt concentrate intr-un singur loc, pe o maneta situata in spatele volanului. Mai mult, senzatia de confort este sporita de butonul start-stop si de cartela pe care o puteti tine in buzunar. Nu puteau lipsi dinpachet sistemul cruise control si luminile adaptive.



DESIGN


Renault a impus noului Clio facelift ceva din atitudinea noului Megane. Fara sa realizeze un transfer complet si fara sa stirbeasca din identitatea lui Clio, versiunea facelift aduce ceva nou dar pastreaza esentialul. La caipotul design, parerile sunt de obicei impartite, o chestiune de gusturi despre care este mai bine sa faci un subiect tabu. Partea frontala a fost gandita sa ofere agresivitate dar si eleganta in acelasi timp. Fara sa exagereze in niciuna din aceste directii, Clio facelift se prezinta ca un vehicul cu linii ferme, cu o grila proeminenta si cu blocuri optice alungite. In ciuda acestor elemente care pot fi numite aparente, ideea de simplitate, atat de clara la posteriorul modelului, este pastrata si in partea anterioara a acestuia. Interiorul este mult mai vioi si mai pronuntat decat exteriorul. Alegerea jocului de nuante gri-crem s-a vodedit inspirata deorece da habitaclului mai multa lumina si creeaza senzatia de spatiu. Din pacate, plansa de bord nu este animata indeajuns dar executia finisajelor si calitatea materialelor, judecand dupa clasa lui Clio, aduc un plus de confort. Spatiul interior este sufiecient, iar spatiile de dpozitare nu puteau fi o problema pe care sa i-o reprosezi marcii franceze.


PRET


Raportul calitate-pret este unul dintre cele mai bune existente acum pe piata auto. Noul Renault Clio facelift se poate achizitiona la 11.550 de euro cu TVA inclus, in versiunea 1.4 cu echipare de top. Pentru versiunea standard, echipata cu motorul de 1.2 litri pretul de pornire cu TVA inclus este de 8.990 euro.

Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4898 :: 21.07MB