No SSO cookie

Infiniti G37 S Coupe

voteaza
(0/ 0)
Test-drive Infiniti G37 S Coupe
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Infiniti G37 S Coupe

Infiniti G37 S Coupe, da, o masina despre care ai vrea sa povestesti oricui! De ce? Pentru ca nu e doar o masina, e o supermasina, care reuseste sa provoace senzatii alese, si mai ales intelese numai de catre adevaratii pasionati auto. O masina care atinge 100 km/h in numai 5,9 secunde, fara a se opinti macar intr-una din secundele necesare performantei. La 100 km/h cand iei surprins piciorul de pe acceleratie, se opreste docila si mirata si te intreaba: atat poti? Infiniti G37 S este masina pe care cei de la AutoItalia au decis sa mi-o incredinteze intr-un weekend pentru test, cu scopul ascuns de a-mi strica perceptia despre masini. Pentru ca dupa cele cateva zile in care m-am simtit brusc print am redevenit "Cenusarul" din fiecare zi. Intrebat fiind de catre un dealer auto care ar fi masina ideala, imediat dupa test,i-am raspuns: cred ca mai trebuie sa treaca vreo 2-3 saptamani, pana-mi piere gustul pe care mi l-a lasat Infiniti G37 S, altminteri cam toate raspunsurile vor fi subiective si raportate la minunea rosie. E drept ca Infiniti nu are ca nume rezonanta masinilor traditionale germane, care sunt in conceptia romaneasca, cele mai tari, bune, fiabile, notabile, etc. Si da, ai o satisfactie imensa cand, din necunoscuta japoneza, treci pe langa bolizi cu renume, cu un zgomot infundat, emanat din cele doua guri de evacuare sport, care -culmea, nu fac zgomot, doar se fac simtite, adica auzite. Cei 320 CP ai motorului de 3700 cmc sunt de departe arhisuficienti pentru cam orice ai avea nevoie sa faci sau sa demonstrezi in tara asta, pe orice sosea. Adica de la umilitul unui A4 sau A5, la trimisul unui Z4 la colt si daca ai sansa pe care am avut-o eu, intr-o dimineata nebuna, pe un Stefan Cel Mare gol, sa pui EXACT o intersectie distanta intre tine si o Honda CBR (model 600 daca nu ma insel), distanta pe care sa o pastrezi in ciuda eforturilor disperate ale superbike-ului de a se revansa. Da, o dimineata in care am avut noroc si de lipsa Politiei Rutiere. In rest, masina se dovedeste deopotriva un motiv de frustrare, deoarece efectiv nu ai unde sa te dai cu ea. La o apasare mai ferma a pedalei, indiferent ca esti in treapta D sau in DS, motorul mugeste si te propulseaza rapid catre jumatatea vitezometrului care indica 280 km/h maxim, din care efectiv poti atinge 250. Deci esti din orice pozitie si pe orice strada ai fi, sau autostrada,in afara legii. Sa nu mai pomenesc de gratioasele vehicule care ocupa -inutil- benzile a doua sau a treia cu magnifica viteza de 60-80 km/h, carora le ia mai mult timp sa se replieze pe banda inferioara decat ai tu nevoie sa le atingi efectiv bara de protectie spate. MOTOR Motor V6 3696 cmc, benzina, capabil sa starneasca o adevarata herghelie de 320 CP la 7000 rpm si un monstruos cuplu motor de 360 Nm la 5200 rpm. Montat pe o caroserie care insumeaza (cu tot cu motor) 1781 kg, cam tot ce i se poate cere acestui motor, se numeste joaca de copil. Cuplat la o transmisie automata cu 7 (sapte) trepte, manevrabile in pozitiile D, DS sau manual, din schimbator sau/si padelele de langa volan, Infiniti G37 S este o masina care cu siguranta se adreseaza celor care iubesc sofatul. Nu are rost sa ma repet, dar forta acestui motor, transmisa pe puntea spate prin senzationala cutie automata sport, este de poveste. La apasarea ferma a pedalei, turatiile par a nu se mai opri, desi nu ele iti atrag atentia, ci acul care indica km/h care intr-adevar pare sa nu mai ia pauza. Consumul este si el pe masura. Vorbim despre un motor de 3700 cmc, cu 700 cmc mai mult decat are cel mai popular motor al SUV-ului X5d, deci la asa motor si asa perfomante, consumul pe care l-am obtinut a fost de 16,6 l/100km. Cifrele puse la dispozitie de fabricant sunt cum urmeaza: consum combustibil urban, extraurban, mixt: 15.3%, 7.8%, 10.5%. Eu am obtinut ceva mai mult, dar trebuie sa recunosc, am condus masina in stil sportiv. DESIGN Ce se poate spune despre un coupe sport? Ca este de senzatie! Sau cum a declarat un specialist in domeniu, citand o sursa autorizata, adica Walter de' Silva, designer-sef VW Group: "este evident ca la crearea unei masini dintr-o clasa superioara, sau exclusivista, este totul mult mai simplu, deoarece nu trebuie sa te incadrezi intr-un buget limitat." Infiniti G37 S Coupe nu este masina care intoarce capetele dupa ea datorita -neaparat - liniilor sale. Ele se remarca abia la adoua privire. Toti intorc privirea pentru ca este joasa, vadit sportiva, agresiva si da, acel rosu dracesc nu are cum sa treaca neremarcat. Liniile coupe-ului sunt line, oarecum retro, supuse clar filozofiei nipone in privinta designului. Fara sa fii convins ca stii ce masina este si de ce e capabila, ii simti agresivitatea din look, iar daca te pricepi cat de cat, arunci o privire printre spitele imenselor jante din aliaj de 19 inci, ca sa vezi etrierii de dimensiuni demne de un camion. Si atunci stii: e o masina sport! Exteriorul aduce oarecum cu forma SLK-ului clasic, fiind pozitionat cumva intre imaginea unei masini cuminti si cea a unui monstru de sosea. In mod clar nu este cel mai frumos coupe fabricat vreodata, dar la fel de clar e ca nu trece nici neobservat. Interiorul este pe masura intregii masini. Superaccesorizat, facand clar diferenta dintre G37 si celelalte coupe-uri din gama, cu care se afla in competitie. Daca aici vorbim de dotari standard, la "altii" se vorbeste de optionale, deci oarece Euro in plus! Interior complet tapitat cu piele -neagra - in acest caz, cu un bord de vis, reglabil cu tot cu coloana volanului pe toate directiile, dintr-un mic joystick functional pe patru axe. Pentru ca la acest coupe odata cu volanul vine inspre sofer si blocul de comanda si de control, ceasurile de bord, totul se desprinde din bord si iti sta la dispozitie. Scaunele, evident incalzite, au mai multe reglaje decat se regasesc intr-o masina normala la un loc, cu tot cu setarile motorului. Pe consola centrala sta sistemul audio care dispare de pe afisaj, cand se comuta pe GPS, de unde poti accesa orice zona in variantele plan, din spatiu, sub forma tridimensionala, sau bi, adica ambele variante intr-un ecran. In momentul plasarii schimbatorului de viteze in pozitia de mers inapoi, pe afisajul de 17 inci apare camera de luat vederi care functioneaza color si pe timp de noapte si care iti calculeaza atat pozitia ideala cat si pozitia pe care masina urmeaza sa o ia in functie de felul in care manevrezi volanul. Un gadget extrem de util daca luam in calcul lispa evidenta de vizibilitate prin luneta extrem de sus plasata si foarte inclinata. Unicul minus al interiorului acestui coupe este spatiul celor din spate, care e de preferat sa fie copii, sau sa nu fie deloc. Oricum, cei care-si cumpara acest model n-o fac cu scopul de a-si transporta copiii pe bancheta spate ci mai degraba cu scopul de a cauta perechea in vederea popularii spatiului interior. Portbagajul, este paradoxal foarte mare pentru un coupe, 275 litri, dar nu-ti iei masina sport ca sa-ti cari damigenele cu vin si halcile de carne pentru Craciun! Si la capitolul spatii de depozitare pentru pasageri, coupe-ul sta bine, cei din fata avand la dispozitie diverse modalitati de a-si pastra sticlele de suc, aparatul foto, actele, sau ce mai au de carat cu ei. Sistemul audio, climatizarea, insonorizarea si ambianta interioara, in general, raman in aceleasi zone exceptionale ca si restul masinii Ideea japonezilor de la Nissan, cei care fabrica masina, a fost de a supradota si supraaccesoriza masina, astfel ca optionalele sunt de-a dreptul destinate celor care doresc sa-si cheltuie banii fara motiv real. FEELING Cum ai putea sa te simti intr-o masina sport, coupe, rosie, care dispune de 320 CP si e capabila sa te arunce in mai putin de 15 secunde la 200-210 km/h? Ca un mic zeu al soselelor, ca un tip privilegiat, care macar pentru cateva ore, sau zile, s-a transformat intr-un cineva care si-a depasit conditia. In Infiniti G37 S Coupe te simti rasfatat si invidiat deopotriva. La orice intersectie, daca privesti cu coada ochiului observi privirile curioase si invidioase ale celorlalti soferi, priviri care dispar instant in clipa cand le intersectezi. Infiniti G37 S Coupe este una dintre putinele masini care au convins prin prestanta proprie si prin look-ul de pe sosea, ca e cazul sa i se elibereze calea. In traducere libera, nu a fost nevoie sa dau penibilele flash-uri pentru obtinerea benzii a doua sau a treia. Ajunge sa mergi cu farurile aprinse. Stabilitatea masinii este demna de remarcat, datorita suspensiei sport care, culmea, nu-ti scutura ficatii la diferitele denivelari inerente traficului. Poti merge si pe piatra cubica fara sa plantezi plafonul cu smocuri de par. Masina este gandita pentru sofer si -eventual pentru cel din dreapta lui. Unica senzatie depresiva pe care o ai in Infiniti este cea de lipsa a spatiilor largi unde sa vezi cu adevarat ce poate masina, pentru mai mult de 5 minute la rand. PRET Acesta este tributul pe care trebuie sa-l platesti pentru exclusivitate, sau pentru iesirea din anonimat: 48.400 Euro cu TVA inclus. Daca in privinta altor aspecte Infiniti nu este inca la inaltimea concurentei, in privinta serviciilor oferite clientilor, marca este mult peste concurenta. Sistemul Infiniti VIP, inclus in pret, preia o data pe an masina clientilor, fie de acasa fie de la birou, si o transporta la cel mai apropiat centru Infiniti pentru revizie, dupa care masina ii este returnata proprietarului. Clientii mai au la dispozitie Serviciul Road Assistance, cu o echipa de tehnicieni care se deplaseaza oriunde trebuie. Daca rezolvarea problemei dureaza mai mult de 2 ore, clientilor li se ofera fie o alta masina similara, fie, dupa caz, cazare la un hotel de 5 stele din apropiere sau bilete de avion la clasa business pentru ca acestia sa isi continue drumul nestingheriti pana li se rezolva problema. Serviciul se numeste Total Ownership Experience si este adaugat garantiei de 3 ani cu limita de 100.000 de kilometri. Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5959 :: 21.06MB