No SSO cookie

Skoda Octavia II 1,6 TDI

voteaza
(0/ 0)
Drive test Skoda Octavia II 1,6 TDI
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Skoda Octavia II 1,6 TDI

Skoda Octavia este de departe orice in afara de o premiera. De aceea nici nu voi scrie foarte multe despre acest model, atat de popular incat tinde sa detroneze ceva mai raspanditul Renault Megane. Ce pot spune in plus fata de ce s-a mai scris despre Octavia II, sau Octavia facelift, se rezuma la motor, care din punctul meu de vedere este o revelatie. In rest, tinuta de drum, design, dotari, toate sunt deja stiute, sau supuse subiectivismului editorului, dar deja publicate. Masini.ro a avut in teste noul model Octavia cu motorizare de 1,6 litri, gratie Porsche Bucuresti Aviatiei, dealer Skoda. MOTOR Noul mare plus pe care-l aduce modelul testat de masini.ro este cel mai nou motor oferit clientilor, cel de 1,6 litri. Surprinzator sau nu, motorul turbodiedel de 1598 cmc este capabil sa ofere aceeasi putere ca predecesorul sau, celebrul motor 1,9 TDI. Adica din doar 1598 cmc, actualul motor dispune de 77 KW, sau 105 CP, regasiti destul de sus, la 4400 rpm, dar si de emisii poluante scazute la cifra de 119 g/km. Motorul, care dispune de tehnologia common-rail, este mult mai silentios decat predecesorul. Si la capitolul consum, sta bine de tot, computerul de bord inregistrand un consum mediu realizat strict in ciclu urban, de 6,5 l/100 km. Aici este necesara o nota, anume masina testata avea fix 80 km parcursi, deci atingerea perfomantelor din cartea tehnica, este posibila dupa un oarecare rodaj. Conform datelor fabricantului, aceasta echipare va costa destul de putin buzunarul posesorului, din punctul de vedere al consumului de motorina: 5,7/3,9/4,5 l/100 km, in ciclu urban/extraurban/mixt. Ce este de notat la comportamentul acestei motorizari, cuplate la o cutie de viteze manuala, este lipsa aproape totala a cuplului-motor dupa reducerea turatiilor. Desi faptul ca e un diesel il recomanda la o functionare subturata, surpriza, la coborarea sub pragul de 2000 rpm, este absolut necesar sa reduci si treapta de viteza, fie si pentru a mentine viteza la care ai ajuns. Daca doresti sa accelerezi, este practic imposibil, fara o recuplare intr-o treapta inferioara de viteza, masina redevenind peformanta undeva intre 2000-2500 rpm. De fapt si fabricantul ofera aceste cifre, conform carora cuplul maxim se regaseste intre 1500-2500 rpm, cand ai la dispozitie toti cei 250 Nm. Este evident ca de la aceasta motorizare s-a dorit pe langa reducerea consumului si a emisiilor poluante si o reducere a costurilor posesorilor. Impozitul anual si asigurarea obligatorie, RCA, sunt la niste valori mult reduse datorita cilindreei. DESIGN Ar fi redundant sa (re)discutam designul unei masini despre care s-a mai scris si pe acest site. As nota faptul ca facelift-ul aplicat ii sta mult mai bine Octaviei decat Fabiei. Grila fata -comuna la noua gama Skoda, ii scoate in evidenta intr-un mod mult mai fericit botul, care dupa parerea mea este mai frumos decat cel al precedentului model Octavia. Iar la interior, schimbarile sunt evidente, infratirea cu VW fiind vizibila la tot pasul. De la designul fetelor interioare ale portierelor, la ceasurile de bord, butoane, panoul central cu display color -touch-screen, manetele pentru semnalizare si pentru stergatoarele de parbriz, toate se regasesc la actuala generatie Golf, parca pentru a nu uita ca undeva, demult, la baza Skodei Octavia a stat un Golf cu portbagaj, denumit Bora. Dar asta a fost demult de tot. De notat cotiera cu racitor, un gadget extrem de util pentru cei din masina! In rest, dotarile interioare sunt supuse subiectivismului ce rezulta din configuratia masinii. Nu putem vorbi despre o anumita austeritate sau dimpotriva, de exuberanta, pentru ca intotdeauna exista la dispozitie lista de dotari optionale. Skoda Octaviatestata de masini.ro a venit in echiparea Drive, adica un nivel mediu de echipare, la care -sincer - as mai adauga doar geamurile electrice spate si niste senzori de parcare, tot la spate. In rest se poate trai si fara lumini automate, senzori de ploaie, GPS, DVD, sau tapiterie din piele. Un mare plus fata de fratele german este imensul hayon, prezent si la versiunile anterioare, care asigura accesul in portbagajul voluminos al masinii. FEELING O masina curata, gandita pentru siguranta si confortul celor prezenti in ea, cu un excelent comportament de drum si cu performante notabile, aliniate la secolul 21. Acesta este intr-o fraza feelingul pe care mi l-a transmis Noua Octavia. O masina frumoasa, care nu sare in evidenta, pentru ca nu a fost construita cu acest gand, care vine din spate cu o imensa istorie, atat cea Skoda, cat si cea a fratelui actual, VW, ambele imbinate armonios, intr-un produs gandit pentru cei care conteaza de fapt: clientii. PRET Noua Octavia Drive TDI CR are un pret de 13.465 Euro fara TVA si 16.023 Euro cu TVA inclus. Modelul testat de masini.ro, datorita unor optionale incluse (pe care le puteti gasi in sectiunea DOTARI) costa 14.352 Euro fara TVA, respectiv 17.079 Euro cu TVA inclus. Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2772 :: 17.03MB