No SSO cookie

Infiniti FX50S, Monstrul japonez

voteaza
(0/ 0)
Infiniti FX50S
Nota redactor
4.6
Nota cititor
0.0

Infiniti FX50S, Monstrul japonez

Cat de greu poate fi sa scrii un drive test? Nu foarte greu. Dar sa descrii in cateva randuri o masina care s-a nascut din dorinta de a face diferenta, este mai mult decat greu.
Infiniti FX50S, un monstru japonez adus pe soselele lumii cu targetul clar de a pune frana in fata concurentei germane care stapanea lumea SUV-urilor pana la sosirea agresivului samurai. Pentru ca pana la FX50S, piata segmentului era clar disputata strict de germani: BMW, Mercedes si Audi.
Infiniti a decis sa rupa hegemonia si pe langa aerul exclusivist si unic al modelelor sale a adus un argument imbatabil: dotari superioare la preturi inferioare fata de concurenta. Si un look de-a dreptul remarcabil, care se incadreaza la categoria extremelor: ori il iubesti ori il detesti de-a dreptul. Eu am ales sa-l iubesc, pentru unicitate si originalitate.

Motor

Monstrul FX50S are sub capota un alt monstru, pe masura: un V8 5026 cmc, benzina capabil sa ofere 385 CP la 6500 rotatii pe minut. Cuplul maxim, monstruos de asemenea, de 500 Nm este disponibil destul de sus, la 4400 rpm, dar va asigur ca nu veti avea nevoie de el aproape niciodata. Insa e bine sa stii ca-l ai acolo, undeva, la dispozitie.
Performantele SUV-ului japonez sunt demne de pus la gazeta de perete: 250 km/h viteza maxima si o acceleratie de numai 5,8 secunde, care-i sunt necesare pentru a atinge 100 km/h. Asta conform datelor tehnice furnizate de producator, deoarece, personal am gasit FX50S ca fiind ceva mai lent decat G37S, desi conform acelorasi specificatii, acesta are nevoie de 5,9 secunde pentru 100 km/h.
Ciudat, deoarece am testat ambele masini, atat G37S coupe cat si FX50S, separat. Le-am dus pe un drum secret despre care nu voi scrie, ca sa nu-mi fure concurenta ideea si am plecat de pe loc, in linie dreapta, pe un asfalt perfect ca o pista de avioane, cu o lungime de 2-2,5 km. Ei bine, daca coupe-ul a ajuns la 235 km/h, SUV-ul n-a reusit sa treaca de 210 km/h, cu plecare din acelasi punct, in treapta DS, cu aceeasi apasare ferma a acceleratiei. Asta in conditia in care si la demaraj si la cuplul-motor si la caii putere, SUV-ul este superior.
Nici la capitolul consum nu ma impac cu datele furnizate si publicate. Daca producatorul ne asigura ca in ciclu urban consumul va fi de 18,8 l/100 km, sincer, desi conduc destul de sportiv, nu am reusit sa trec de 15,7 l/100 km, decat cand am pus masina din nou in treapta sport si am mers dincolo de limita legalitatii, intr-un slalom nebun intre masinile de pe Soseaua de Centura. Abia atunci consumul a urcat la 17,7 l/100 km. Deci vorbim despre niste cifre care mi se par mai mult decat decente pentru un monstru de 5000 cmc si cu o greutate de peste 2 tone!
Oricum, cine are de gand sa-si cumpere o masina din clasa aceasta, cu siguranta va avea grija consumului situata undeva la coada prioritatilor!
Ce m-a lasat placut impresionat, pe langa perfomantele indiscutabile, este sunetul motorului coroborat cu al evacuarilor sport duble, care, odata apasata acceleratia, te determina sa inchizi fantasticul sistem audio numai pentru placerea ascultarii minunii mecanice. Un sunet agresiv si demn, care nu deranjeaza, se face doar prezent, te atentioneaza ca nu ai langa tine o masina cu false pretentii ci un descendent autentic al samurailor.

Comportament

In Infiniti FX50S te simti rasfatat. Cu totul si de-a dreptul rasfatat, dat fiind faptul ca ai la dispozitie un motor care-ti incanta masculinitatea, o caroserie care te scoate in evidenta, un interior care arata mai bine decat casa in care stai.
unde mai pui ca FX50 este un model extrem de rar, pe strazile Capitalei circuland o sumedenie de FX-uri dar toate cu motorizari inferioare: FX35, 45, desi AutoItalia are la dispozitie numai versiunile FX37 si FX50, restul fiind de provenienta americana.
FX50S este o masina extrem de sigura, datorita sumedeniei de airbag-uri si de sisteme care au grija de tine, ca nu cumva sa faci un pas gresit. Parca masina ar fi dotata cu un mic japonez, ascuns undeva sub capota, intre motor si bordul masinii, care sta si coreleaza si mai apoi corecteaza miscarile soferului, in raport cu dinamica masinii.
CDC, adica sistemul Continuous Damping Control, are grija de amortizarea socurilor survenite asupra trenului de rulare si de asemenea previne orice tentativa de derapaj. Si in completare intervine, daca este necesar, Directia Activa care bracheaza rotile spate si corecteaza traiectoria in virajele abordate cu agresivitate.
Sportivitatea masinii are insa si minusuri, FX50S nefiind de niciun fel destinat traseelor off-road. La acest minus concureaza garda la sol, in special a partii frontale, cat si suspensia care este oricum rigida si nedornica de a lua contact cu gropile.
Desi am citit pareri care afirma ca FX50S se comporta admirabil pe teren usor denivelat, sau pe macadam, imi permit sa am o opinie rezervata in aceasta privinta si sa cataloghez SUV-ul nipon in categoria "strict pentru asfalt".
Un alt neajuns este vizibilitatea, care in special in dreptul portierei fata opuse locului pe care stai este grav diminuata, mai ales daca unghiul in care vrei sa privesti este inspre oglinda opusa. In trafic aglomerat, plin de temerari soferi care pun inconstienta dincolo de ratiunea civilizatiei rutiere, stalpii fata ai masinii sunt primii care vor avea de sauferit.
Insa in momentul parcarii intervin camerele de luat vederi montate peste tot, inclusiv in oglinda fata dreapta, care te asigura de o maxima vizibilitate si o parcare "la milimetru" in deplina siguranta.
In rest FX50S iti confera aerul de sofer imbatabil, cu specificatia ca da, posesorii de SUV-uri de lux germane pot fi deasupra ta, insa la costuri net superioare. Si nu vorbim de cateva sute de Euro, ci de costuri care ar putea acoperi achizitionarea unei masini noi din segmentul mic.
Pentru ca japonezii au adus SUV-ului Infiniti o sumedenie de dotari care vin in standard si sunt oferite leun pret deloc mic, insa de-a dreptul decent in comparatie cu al masinilor germane.

Design

Constructorul japonez a decis sa ofere intreaga gama Infiniti sub egida variatiunilor pe aceeasi tema. Liniile capotei motorului sunt aceleasi la toate modelele actuale, pastrand evident proportiile.
Designul general al SUV-ului FX50S este probabil primul argument in vederea cumpararii lui, pentru ca asa cum am mai spus, sunt doua variante, iar daca ai ales sa-l iubesti, nu se mai pune problema decat daca ai banii sa ti-l permiti.
FX50S are un design unic si greu de catalogat, dar mai ales greu de comparat, pentru ca spre deosebire de alte SUV-uri nu seamana cu nimic si cu niciunul.
Nota generala este de agresivitate si sportivitate, daca vorbim despre exteriorul masinii.
Botul imens care continua masiva caroserie, "urcata" pe rotile cu dimensiuni demne de un camion, cu faruri mici ca niste ochi mijiti de japonez la panda, toate fac FX50S sa arate ca un veritabil pradator.
Si sa fim intelesi: liniile sunt de un nonconformism intrigant.

 

Interior

La interior Infiniti FX50S continua filozofia intalnita si la G37S. Adica se repeta ideea variatiunilor pe aceeasi tema, interiorul fiind aproape identic cu al coupe-ului. Evident totul este la o scara marita.
Confortul si eleganta, imbinate cu o oarecare sobrietate si cu supra-accesorizarea habitaclului par a fi ideile de baza.
Totul este de o perfectiune exemplara. De la calitatea materialelor, la finisajele impecabile, ergonomia scaunelor, functionalitatea si accesibilitatea instrumentelor, totul este gandit pana la limita detaliilor.
Spatiul este arhisuficient, toti cei cinci ocupanti pentru care a fost proiectata masina au loc sa stea cu picioarele intinse si toti au la dispozitie diferite spatii de depozitare.
Ocupantii locurilor fata au sub cotiera centrala comuna un mini frigider unde se pot raci cu usurinta 2-3 cutii de suc sau doua sticle de 0,5l, iar cei din spate, daca nu sunt decat doi, pot rapata o parte a spatarului scaunului central pentru a obtine o imensa cotiera, sau mini masuta cu spatii de depozitare incluse.

Tehnologie

Cu siguranta, este extrem de greu sa egalezi dotarile tehnologice dintr-un Infiniti. Dar sa incerci asta cu nava-amiral, SUV-ul FX, e aproape imposibil. Ca sa te apropii de el, trebuie musai sa fii constructor de masini dn gama premium si sa ai la dispozitie o gramada de ingineri si prouiectanti. Ceea ce au cei de la Infiniti!
Cel mai simplu ar fi sa scriu ce nu se gaseste intr-un FX50S. Ar fi o lista mai scurta.
Probbil cea mai interesanta gaselnita, nu are nici butoane, nici beculete, insa ii va face bucurosi pe multi posesori de masini scumpe, este vopseaua Scratch Shield, care regenereaza zgarieturile, sub actiunea soarelui si umple santurle lasate  de "binevoitori" cu cuiul, sau cheia.
In afara sistemelor deja prezentate, avem in FX50S: Cruise Control Inteligent Activ - care iti permite sa mergi pe autostrada fara a mai avea grija pedalelor de niciun fel; scaune cu memorie si cu sistem care ajusteaza automat unghiul oglinzilor in functie de pozitia scaunelor; Lane Departure System - avertizor pentru depasirea benzii continue; TMPS -sistem de monitorizare a presiunii din roti; sistem audio Bose cu 11 boxe, capabil sa redea orice format audio inventat vreodata; clima cu ionizarea aerului.
Evident, am facut doar o selectie a amanuntelor, nu atat de des intalnite in alte cazuri, pentru a va face o idee despre ridicatul nivel tehnologic al SUV-ului nipon.

Siguranta

SUV-ul japonez a reusit sa obtina toate stelele puse in joc de catre Euro NCAP. Pe langa deja-vu-urile ABS, EBD, apare Intelligent Brake Assist, care avertizeaza soferul in cazul iminentei unei coliziuni, iar in cazul lipsei de reactie din partea acestuia, franeaza automat. In plus, japonezii au garnisit FX-ul cu nici mai mult, nici mai putin de 11 airbag-uri.
Iar ca o premiera, Infiniti garanteaza existenta si functionalitatea unor zone de deformare controlata, care se presupune ca ar proteja membrele inferioare ale pasagerilor si nu ar permite motorului  si componentelor acestuia, sa patrunda in habitaclu.


Calitate-Pret

Un alt aspect care ridica Infiniti in fata concurentei este cel al serviciilor oferite clientilor.
Sistemul Infiniti VIP, inclus in pret, preia o data pe an masina clientilor, fie de acasa fie de la birou, si o transporta la cel mai apropiat centru Infiniti pentru revizie, dupa care masina ii este returnata proprietarului. Clientii mai au la dispozitie Serviciul Road Assistance, cu o echipa de tehnicieni care se deplaseaza oriunde trebuie.

Daca rezolvarea problemei dureaza mai mult de 2 ore, clientilor li se ofera fie o alta masina similara, fie, dupa caz, cazare la un hotel de 5 stele din apropiere sau bilete de avion la clasa business pentru ca acestia sa isi continue drumul nestingheriti pana li se rezolva problema. Serviciul se numeste Total Ownership Experience si este adaugat garantiei de 3 ani cu limita de 100.000 de kilometri.

Pretul unui FX50 incepe de la 73.000 Euro


Corvin (Cristian Szilvassy)

Am mai testat:

acelasi producator

Infiniti EX37
Infiniti G37S sedan
Infiniti G37S coupe

 

Comentarii (1)

scris de Anonim

Domnule Cristian Szilvassy, felicitari pt review-urile tehnico-economice reusite! Dar stiti ce nu inteleg eu, cum va permiteti sa testati masini ca Lexusul cu asa viteze fara sa va pese de faptul ca limita de viteza este de 90-100km/h pe drumurile mentionate? Si mai ales sa sfidati in asa hal si sa mentionati acest lucru cu nonsalanta ca ati mai si facut slalom depasind si "limita legalitatii" deci punand vietile altor participanti la trafic in pericol? Limitele de viteza EXISTA pt CA AU UN MOTIV, s-a observat ca aceste limite PERMIT REDUCEREA nr de accidente GRAVE forate mult si permit oricarui sofer sa ruleze in conditii mai sigure!!! Nici eu nu sunt sfant, adik in localitati merg si cu 59 sau 79 km/h maxim - viteze semi-legale la care radarul nu te inregistreaza, sau poate in vreo situatie de nevoie chiar trec de limita asta, dar sa conduc constant cu viteze de peste 60 unde limita e 50 sau peste 80 unde limita este 70 si afara cu mai mult de 20 peste limte, sa fac slalom CREZANDU-MA Colin Mcrae, NU fac asa ceva! Nu pot decat sa inteleg ca dumneavoastra sfidati legile si MAI ALES PE CEILALTI participanti in trafic, considerandu-va mult mai bun si punand viata lor in pericol prin conducerea cu viteza excesiva! Si asta in DEOSEBI IN CADRUL PREZENTARII UNEI MASINI intr-un ARTICOL in MEDIA/ PRESA!!!! Luati exemplu de la TOP GEAR sau alte emisiuni: EI RESPECTA LEGILE CAND FILMEAZA! Si ofera de obicei sfaturi DE O MORALITATE RIDICATA pt traficul pe DRUMURI PUBLICE! Ce moralitate aveti? NU aveti voie sa pomeniti asemenea chestii: viteze legale depasite si alte sfidari ale legii MAI ALES intr-o publicatie de PRESA! Daca dumneavoastra VA PERMITETI asa ceva, atunci cum puteti sa fiti un bun EXEMPLU si un OM si ZIARIST CORECT??? Poate doar daca o sa - Doamne fereste- aveti implicat pe cineva drag din familie intr-un accident auto grav o sa intelegeti ce inseamna sfidarea TAMPITA SI PROSTEASCA a LEGILOR care ne-au mai ramas de respectat in tara asta, in care oricum nu se mai respecta multe, mai ales OAMENII intre ei! Mie si unor prieteni mi s-au intamplat asemenea evenimente tragice si nedorite din cauza altora care considerau soseaua ca fiind circuitul lor de curse sau ca AU MAI MULTE DREPTURI si LIBERTATI DECAT MINE, cum se pare ca considerati si dumneavoastra!

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2575 :: 17.04MB