Noua Toyota Avensis
Avensis, ajuns la cea de a treia generatie, a penetrat puternic piata romaneasca, gratie faceliftului primit si motorizarilor mai puternice si mai ecologice.
Designul este mult mai dinamic decat al generatiei precedente, ba mai mult decat atat, noul look il duc pe Avensis departe de sentimentul pe care-l provoca vechiul model: acela de "masina de doctor".
Daca Avensis II semana mai degraba cu o masina coreeana, actuala infatisare, Avensis III, il recomanda sa stea in linie cu Passat, ceea ce trebuie sa recunoastem este o performanta in ochii romanillor!
Avensis III este mult mai aerodinamic si totodata mult mai impunator, ceea ce este deja un paradox.
Masina este mai lunga decat precedenta cu 50 mm. avand acum 4.695 mm si 1.810 mm.latime.
Masini.ro a testat modelul sedan echipat cu motorul 1.8 litri Valvematic de 147 CP. automatic.
O revelatie!
In primul rand, trebuie sa recunosc ca este unica masina pe care am condus-o si care face diferenta in mod foarte clar si vizibil intre condusul in modul D (drive) simplu si D+S (sport).
E drept ca turatia motorului urca amenintator daca privesti doar turometrul, insa motorul nu sufera deloc, dimpotriva, nu am auzit niciodata sunetul acela gatuit de motor dus la extrema turatie. Si asta spune multe despre fiabilitatea acestui surprinzator 1.8l Valvematic. Fara sa mai adaug ca tehnologia Valvematic scade emisiile de CO2 cu 26%!
Este de asemenea adevarat ca in modul sport, beculetul ECO nu s-a mai aprins niciodata, dar cui ii pasa? Daca vrei sa conduci sport, nu mai prea tii cont de economia de carburant...
Interiorul, deosebit de spatios, imbina materialele destul de ieftine cu finisajele de mare clasa. De aici si bordul texturat si contrastul cu efectul de carbon aplicat acestuia. In rest liniile sunt simple, curate si ample, desi interiorului, cel mai bine i s-ar potrivi apelativul de solid, bine construit, in pofida celui de exuberant.
Scaunele, departe de ce ar fi fost normal sa se regaseasca intr-o masina cu evidente valente mai degraba sportive, sunt simple si pe alocuri incomode, dar in congruenta cu interiorul bine echipat dar cu aer usor auster.
Suspensia mi s-a parut mai degraba usor rigida, dar cu siguranta Toyota n-a proiectat Avensis pentru gropile si liniile de tramvai din capitala Romaniei.
Dotarile difera de la varianta la varianta si de la cerintele clientului la nivelul din gama.
Totusi, seonzorii de lumina, de ploaie si de parcare, erau inclusi la modelul care este clasat undeva mai degraba catre mijlocul ierarhiei. Geniale si extrem de eficiente sunt farurile adaptative, care par sa se fugareasca cu lumina lor undeva inaintea masinii, genul care "lumineaza dupa colt".
Din punct de vedere economic, la un test drive de aproximativ 100 km, din care peste 60% i-am efectuat in modul Sport, Avensis nu a depasit o medie de 5-6 litri la suta de kilometri.
Una peste alta, Avensis III este bine proiectata, solid construita si ca masina de familie foarte practica. Are performate bune in comparatie cu concurenta din clasa si cifre bune de consum.
foto, video si text: Corvin (Cristian Szilvassy)
Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.