No SSO cookie

Audi A5 Sportback

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu Audi A5 Sportback
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback, pe care Masini.ro l-a avut in test drive gratie Porsche Inter Auto, reprezentanta Porsche Bucuresti Nord, este cel mai nou membru al familiei Audi. Lansat cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din aceasta toamna, A5 Sportback este o revelatie, deoarece reuseste sa imbine spiritul sportiv al predecesorului sau, Audi A5 Coupe, cu spatiul si functionalitatea unei limizune cu patru portiere. Asadar, marele minus al coupe-ului a fost eliminat, A5 Sportback pastrand linia sport, eleganta si clasa, dar venind in plus cu pragmatismul unei masini multifunctionale si cu mult necesarul loc pentru pasagerii spate.

MOTOR

Modelul testat de masini,ro are echiparea 2,0 TDI, common-rail, de 170 CP, disponibili la 4200 rpm. Cuplul maxim, impresionant si el pentru un motor cu o cilindree atat de mica, este de 350 Nm, disponibil de la turatii foarte joase, adica de la 1750 rpm.
Gratie cutiei manuale cu sase trepte care echipeaza acest model, A5 Sportback se misca cu adevarat sportiv, fiind vioi si cu un raspuns imediat la apasarea pedalei de acceleratie, desi 8,7 secunde nu este tocmai un timp de top pentru atingerea vitezei de 100 km/h. Viteza maxima este -limitata electronic, de 228 km/h, iar consumul declarat de constructor este de 6,5/4,5/5,2 litri la 100 km, in ciclu urban/extraurban/mixt.
Ca o parere personala, Audi A5 Sportback se comporta mult mai sportiv decat o limuzina si este mult prea lent pentru o masina sport, cel putin in echiparea de care am avut parte.
Insa nu este nici pe departe o masina care sa te faca de rusine, din niciun punct de vedere.
Motorul este extrem de silentios, consumul mai mult decat de bun simt, mai ales ca din orice pozitie am privi Sportback-ul, in mod normal ne-am fi asteptat la consumuri mai ridicate. Drept pentru care, A5 Sportback, in opinia mea, cu echiparea 2,0 TDI -170 CP, consuma -comparat din nou cu cele doua clase intre care se inscrie - mai putin si decat o masina sport si decat o limuzina.
Poate ca lenesul din mine si-ar fi dorit o cutie automata - existenta pe A5 Sportback, insa feelingul conducerii are alt sens cu transmisia manuala.
Ce e de remarcat, A5 Sportback are un sistem care iti afiseaza pe bord ca e timpul sa schimbi viteza, si iti indica si treapta recomandata, in functie de turatie, viteza si acceleratia momentului.
Am citit pareri care afirma ca sistemul e jenant sau chiar jignitor pentru "marii soferi" insa pot afirma ca e mai mult decat bine-venit, deoarece deseori, computerul mi-a semnalat ca pot trece direct din treapta 4 in treapta 6, gratie cuplului motor, desi in mod logic, orice sofer ar fi schimbat mai intai in treapta 5.
Un alt aspect care e de remarcat este sistemul Start/Stop, prezent pe modelul testat, care reduce consumul si poluarea prin decuplarea functionarii motorului la stationare si recupleaza la apasarea ambreiajului. Functia se poate dezactiva prin apasarea unui buton, insa la oprirea definitiva si taierea contactului, masina uita setarea si functia trebuie dezactivata din nou, altfel fiind activa by default.
Masina se inscrie in normele de poluare Euro 5 si are emisii poluante de numai 137 g/km, gratie si filtrului de particule care vine in echipare standard.
despre transmisia integrala, Quattro, ce s-ar mai putea spune? Deja intrata in legenda, aceasta a fost cosmarul concurentei, timp de decenii la rand. In plus, germanii au mai nascocit ceva, anume EDS, adica un diferential blocabil electronic care franeaza automat rotile motoare daca acestea patineaza in situatii de aderenta diferita intre roti. Astfel se asigura un comportament de drum impecabil. Acest sistem actioneaza pana la o viteza de aproximativ 10 km/h.

DESIGN


Audi A5 Sportback este o masina foarte frumoasa. Pastreaza liniile predecesorului sau, A5 Coupe si paradoxal, capata un plus de agresivitate desi vine cu doua portiere in plus.
Evident ca dimensiunile sale, 4.711 mm in lungime, 1854 mm in latime, 1391 mm in inaltime si 2810 mm in ampatament, il aduc mai aproape de A4 decat de A5 Coupe.
Liniile care definesc Sportback-ul sunt pur germane, adica sobre si bine proportionate, desi nu le-as defini ca fiind cuminti.
Poate cel mai frumos element stilistic este lipsa ramelor la toate cele patru portiere, care se termina simplu, numai cu geamurile din dotare.
In rest, in afara spatelui care a fost redesenta pentru a permite celor doua portiere sa-si faca aparitia, intreg designul este identic cu al Coupe-ului.
Si la interior se pastreaza filozofia Audi. Sobru si elegant, supradotat si accesorizat.
Consola multimedia s-a mutat de pe bord, asa cum e la A4, langa schimbatorul de viteze, mult mai la indemana ocupantilor locurilor fata.
Luminile de bord sunt aceleasi, deja clasicele lumini alb-rosii, foarte placute ochiului si cu un ridicat grad de vizibilitate atat poe timp de zi cat si pe timp de noapte.
Calitatea materialelor este extraordinara, iar finisajele ireprosabile, ocupantii locurilor unui Audi A5 Sportback fiind cu adevarat rasfatati de catre constructorul german. Chiar daca tapiteria din piele este dotare optionala, face toti banii, de la sentimentul pe care ti-l da pielea la pipait, pana la confort si mirosul exclusivist din habitaclu, totul este ireprosabil.
Pozitia la volan este de-a dreptul fara cusur, deoarece scaunul are toate reglajele posibile, venind in intampinarea oricaror tipuri de dorinte si de pozitionare.
Spatiul interior este arhisuficient, toti ocupantii avand posibilitatea destinderii picioarelor. Desi, daca judecam dupa configuratia banchetei spate, masina a fost gandita mai degraba pentru patru persoane decat pentru cinci. Marturie stau si lipsa centurii de siguranta pentru ocupantul locului din mijloc si lipsa tetierei pentru acelasi loc.
Dar vorba aceeea, mai bine patru pasageri comozi, decat cinci care n-au loc, desi masina poate transporta cinci persoane fara nicio problema.
In rest, spatii de depozitare, locasuri pentru pahare, cotiera, plase pentru depozitare pe spatarele scaunelor fata, cotiera rabatabila gen masuta pentru cei din spate, amanunte care se regasesc pe toate modelele concernului.
In lus, din toata sobrietatea interiorului se intrezareste o licarire de emotie, o scanteie de exuberanta, un gram de voiosie, semn ca si spiritul prusac incepe sa se alinieze trendului mondial, incet, dar cu pasi siguri.


FEELING

Am mai spus-o, Audi A5 Sportback este masina care te rasfata. Ai si sport si lux la pachet, la aceiasi bani.
N-am gasit nimic care sa-mi displaca la masina aceasta, iar cei care se plang de dimensiunile mari ale Sportback-ului n-ar trebui sa-l conduca. Exista sute de masini de mici dimensiuni, taman bune pentru cei fara priceperea conducerii unei limuzine. Cu siguranta nici macar nemtii nu pot inchide gura carcotasului roman, dar asta cu siguranta deoarece sintagma care inca ne guverneaza este sub imperiul "strugurilor acri".
A5 este si o masina extrem de sigura atat pentru sofer cat si pentru pasageri, airbag-urile fiind pregatite sa sara din toate pozitiile imaginabile.
Inginerii de la Audi s-au gandit pana si la cei care se lasa furati de peisaj, sau nu cunosc dimensiunile masinii, asa ca exista un sistem care te avertizeaza cand masina din spate esteprea aproape de tine, sau tu ai ajuns la o distanta prea mica fata de cel din fata ta.
Repet, feelingul este ca atingi ceva aproape de perfectiune!

PRET

Perfectiunea costa, este un adevar dureros dar omniprezent. O recunosc si cei de la Porsche Inter Auto: Audi este o marca exclusivista, nu se adreseaza chiar oricui si n-ar mai fi asa daca targetul s-ar schimba. Pretul de baza al unui Audi A5 Sportback 2,0 TDI 170 CP, cu tractiune integrala si cutie de viteze manuala cu sase trepte, costa 35.885 Euro cu TVA. Modelul testat de masini.ro, care are o lunga lista de dotari optionale, costa 50.096 Euro cu TVA inclus.


Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4598 :: 21.09MB