No SSO cookie

Drive test Passat CC

voteaza
(0/ 0)
Passat CC 1,8 TSI
Nota redactor
3.9
Nota cititor
0.0

Drive test Passat CC

Passat CC este -dupa parerea mea proprie si personala- cel mai frumos vehicul pe care-l ofera la ora actuala firma Volkswagen. Este atat de superb desenat si atat de spectaculos incat pune la spate Audi A5 Sportback, fara nicio ezitare.
Asa cum au exclamat si alti confrati de breasla, Passat CC pare a fi rezultatul muncii unor designeri care nu-s nemti! Pentru ca -asa cum am mai spus, imaginatia nu este deloc punctul forte al germanilor iata, la Passat CC optica s-a schimbat.
Dar desi Passat CC a aparut in 2008, se poate spune ca e doar o exceptie care confirma regula lipsei de imaginatie si exuberanta germana.
Derivat din Passatul clasic, modelul CC este mai lung si prezinta o garda la sol mai coborata, iar caroseria a fost complet redesenata. Liniile fluide, alungite, concura in rotunjimi dulci si agresive deopotriva, iar alura de masina luxoasa este in mod fericit completata de rautatea unei sportive. Intr-un cuvant, Passat CC este masina care te poate duce la orice high-life party, dar nu te face de rusine nici printre vitezistii de pe Magheru.
Modelul testat de Masini.ro a fost oferit de Porsche Inter Auto- dealer Volkswagen Porsche Bucuresti Vest 1.

Motor

Initial 1800 cmc nu spun mare lucru. Te astepti la un motor banal, poate subdimensionat pentru o caroserie atat de mare.
Cei 1798 cmc TSI dezvolta insa 160 CP, disponibili intre 5000 si 6200 rpm. Cuplul maxim, de 250 Nm aminteste din nou de un cuplu disponibil pana nu demult, doar motoarelor disel.  Cuplat la o cutie manuala cu sase trepte, foarte bine etajate, motorul ofera o dinamicitate nesperata Passatului CC. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 8,6 secunde, ceea ce nu e deloc rau pentru o caroserie care are aproape o tona si jumatate, 1430 kg, mai precis.
Consumul mediu este de 7,3 l/100 km, dar desi in trafic urban, la un mers linistit nu sare de 18,8 l/100 km, la apasari mai ferme ale acceleratiei, Passat CC are un consum de aproape 13 l/100 km. Iar cum masina te indeamna la un mers sportiv, este demn de tinut minte ca nu veti inregistra prea des consumurile prevazute in cartea tehnica.
Raspunsul motorului este foarte asemanator -din nou- comportamentului motoarelor diesel. Adica masina nu sufera daca este exploatata in regim subturat, cu bun simt insa. Nu va asteptati sa obtineti 120 km/h in 3 secunde de la un mers molcolm la 50 km/h in treapta a patra!
Pentru cei sensibili cu mediul inconjurator, Passat CC in varianta 1,8 TSI se inscrie normelor de poluare Euro 4 si are emisii de CO2 de 172 g/km.

Comportament

La capitolul comportament, exigenta si precizia prusaca se fac din nou simtite in proportie de 100%. Astfel, Passat CC redevine masina exacta, care a iesit pe strada numai dupa un riguros control si OK dat de o echipa de ingineri germani. Gata cu exuberanta, totul se reduce la matematica si fizica.
In primul rand trebuie notat ca desi are dimensiuni mari, Passat CC este foarte manevrabil. E drept ca nu te poti astepta la veleitati de strecurator in traficul aglomerat si nici vreun campion in ale parcatului in spatii mici nu este, dar cu siguranta poti intoarce masina la 360 grade in spatiul in care poti sa o faci si cu un Polo.
Amortizoarele, de mare clasa, nu te lasa nicio clipa sa stii ca esti in Romania, pentru ca nu simti nicio denivelare sau groapa. Iar comportamentul masinii in virajele abordate cu viteza este de nota 10, desii te-ai astepta ca suspensia sa fie mai moale.
Aerodinamica si masa masinii ii confera o portanta deosebita pe sosea la viteze ridicate.
Comportamentul Passatului CC este definit chiar de numele sau: CC- Comfort Coupe.

Design

Un capitol la care masina exceleaza, asa cum am scris inca de la debutul textului.
Exuberant si sinuos totodata, sportiv si confortabil, modern si luxos, designul derivat din vechiul Passat este de mare exceptie.
Avem in fata o masina care se remarca in primul rand datorita designului sau. Restul detaliilor parca nici nu mai conteaza si afirm cu tarie ca in proportie de 90% vanzarile acestui model s-au facut strict pe considerentul designului sau.
Noutatea absoluta, unica la Volkswagen si prezenta Passat CC, o reprezinta lipsa ramelor la toate cele patru portiere.

Interior

Si designul interior este cu totul diferit fata de Passatul clasic. In primul rand, CC a pierdut un loc, iar in spate au loc doar doi pasageri. Locul celui din mijloc a fost luat de o masuta cu spatii de depozitare pentru sticle, sau cutii de suc, scrumiera si alte acareturi, iar in locul spatarului aceluiasi loc, se gaseste o imensa cotiera de asemenea multifunctionala.
In rest, trebuie sa recunosc, plansa de bord, instrumentele de bord si de control sunt aceleasi ca la restul gamei, semn ca designerii exuberanti si-au terminat benzina la crearea exteriorului masinii.
Spatiul si confortul sunt regulile de baza impuse de Passat CC si totdata cuvintele definitorii ale acestuia.
Calitatea materialelor este ca de obicei la marca germana, ireprosabila, la fel cea a finisajelor si imbinarilor.

Tehnologie

Din punct de vedere tehnologic, Passat CC nu aduce noutati fata de restul modelelor deja existente pe piata, in special cele din concernul mama.
Tehnologia TSI desi invovatoare, nu este o noutate, poate doar motorul de 1.8 l care nu se intalneste pe toata gama VW.
In rest, sistemele de siguranta, de tractiune, de stabilitate, sistemul audio, sau climatronicul, toate sunt variatiuni pe aceeasi tema, adica tehnologii deja folosite si testate cu succes pe restul gamei VW.
Nici macar sistemul Park Pilot, care emite semnale acustice pentru obstacolele fata si spate, nu este o inovatie.
S-ar putea spune ca din punct de vedere tehnologic, Passat CC nu aduce noutati. Noutatea ar fi imbinarea si folosirea diferitelor sisteme si tehnologioi deja existente, intr-un tot unitar armonios.

Siguranta

Din punctul de vedere al sigurantei, Passat CC vine echipat cu tot ce are piata auto mai bun si competitiv la ora actuala. Sistemele de siguranta in mers, ESP, ABS, ASR, EDL, sunt completate de sistemul de monitorizare al presiunii din pneuri, iar pasagerii sunt protejati de centurile de siguranta in trei puncte, pentru toate locurile, cu reglare pe verticala si sistem de pretensionare pentru cele din fata. In plus, airbag-urile cortina, completate cu airbag-uri laterale fata si airbag-urile fata aduc un plus de siguranta.

Calitate-Pret

Passat CC are un pret de baza de 22.828,96 Euro cu TVA inclus. La modelul testat de Masini.ro, se mai adauga o lista de optionale (vizibila la capitolul "dotari") care ridica pretul final la 27.039,18 Euro. Evident, modelul nu este high-end, deci lunga lista de preturi si de dotari optionale este deschisa dar la fel este si pretul final.
Din punctul meu de vedere, Passat CC, in varianta testata de mine, adica 1,8 TSI, cutie manuala sase trepte, merita fiecare eurocent, desi mi-as fi dorit sa fie ceva mai ieftin.
Comparat cu Audi A5 Sportback, Passat CC esate o masina ieftina, comparat cu Passat clasic, este o masina scumpa, raportat la buzunarul romanului, este o masina la care poate visa.


Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2506 :: 17.03MB