No SSO cookie

Fiat Bravo 2.0

voteaza
(0/ 0)
Bravo Fiat!
Nota redactor
4.0
Nota cititor
0.0

Fiat Bravo 2.0

Italienii de la Fiat au reusit sa renasca vechiul model Brava intr-o varianta moderna cu numele de Bravo, care denumea in anii '90 doar versiunea cu 3 usi a hatchback-ului de clasa compacta. Pe langa succesul deosebit inregistrat de modelul Bravo, Fiat a reusit sa rupa gura targului prin motorizarile diesel Multijet. Daca campionul absolut era pana in prezent motorul 1.9 Multijet cu 150 de cai, italienii nu au lasat lucrurile asa si au scos din palarie un propulsor de 2.0 litri Multijet cu 165 de cai putere si un cuplu maxim de 360 Nm. Masini.ro a testat noul Bravo Turbo, un model care reuseste sa impresioneze chiar si la trei ani de la lansarea modelului.

Motor

Fiat Bravo cunoaste un nou campion in gama sa. Este vorba despre motorul de 2.0 litri Multijet cu 165 de cai putere si un cu cuplu maxim de 360 Nm, care a reusit sa lase in umbra propulsorul de 1.9 litri Multijet. Noul motor Fiat este mai degraba o evolutie a propulsorului de 150 cai, si nu o noua generatie de motoare. Schimbarile exista dar nu sunt esentiale, insa pentru cei aflati la volan si familiarizati cu unitatile de propulsie Fiat impactul este unul cu totul nou. Cei 165 de cai putere incep sa se faca simtiti de la 2.500 rpm, dar isi arata coltii abia pe plaja de turatii 3.000-4.000 rpm. Cuplul maxim de 360 Nm scoate tot ce este mai fioros din acesta versiune, am putea spune sportiva, a lui Bravo. Inginerii italieni au pregatit momentul maxim inca de 1.750 rpm, ceea ce usureaza considerabil emotia pe care o incerci in momentul asteptarii impulsului de putere a diesel-ului Fiat. Fiat paseste intr-o noua liga cu noul Bravo, aducand mai multa sportivitate si mai punctand decisiv la impresia artistica. Motorul este cuplat la o cutie manuala cu 6 rapoarte, care nu reuseste totusi sa dea aceeasi impresie sportiva pe care o ofera noul motor. Primele doua trepte raman, ca si in cazul versiunii cu 1.9 litri, destul de lungi, fara sa dea un feeling sportiv, insa din treapta a treia lucruile se schimba si diesel-ul Fiat isi umfla muschii. Din treapta a treia a lui Bravo 2.0 incepi sa simti cu adevarat ce inseamna o versiune de top in gama unui model. Bravo articuleaza excelent sentimentul de a dori mai mult, de a apasa pe pedala de acceleratie si a trage de vehiculul aflat sub comanda ta. Diesel-ul devine o tehnologie extraordinara si convenienta cand vine vorba de consum. In mediul urban nu ne-a venit sa credem ca rulam cu o masina cu 165 de cai si avem un consum mediu de 7.2 litri la 100 km, putin peste cifra oficiala de 6.9 litri. In momentul in care incepi sa scoti sportivitatea si agresivitatea din Bravo, cifrele consumuui cresc dar nu semnificativ, nivelul mentinandu-se undeva la 8.0 litri la 100 km si nu depasesc 8.5 litri la 100 km daca insistati mai mult decat este necesar cu pedala de acceleratie. La drum lung, lucrurile se aseaza iar consumul ajunge la 6.0 litri la 100 km daca rulati la viteza regulamentara, dar poate creste pe autostrada daca incercati sa rulati la viteze mai mari.

Comportament

Dintre cei care nu sunt la curent cu noile tehnologii Fiat, nimeni nu ar putea crede ca italienii si-au depasit de mult statutul si au reusit sa creeze automobile performante. Performantele lui Bravo 2.0 respecta linia impusa de competitorii din segment. Noul model Fiat accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8.2 secunde si atinge viteza maxima de 215 km/h. Daca la cifre, modelul italian sta bine, la tinuta de drum nu exceleaza, insa se prezinta cu o impecabila corectitudine. Nu avem la dispozitie un model sport, care sa aseze bolidul la orice viteza in viraje, dar nici un model care sa nu aiba legatura cu ideea de aderenta corecta. Nivelul confortului nu a fost sacrificat in favoarea unei sportivitati ridicate, Fiat Bravo reusind sa ramana o masina cu rotile pe pamant, fara sa ascunda caracterul subvirator atunci incerci sa depasesti unele limite. Bravo 2.0 ofera confortul si puterea necesara necesare la un drum lung si da dovada de stabilitate ridicata la viteze mari pe un drum drept.

Design

Venirea lui Fiat Bravo pe lume a demonstrat inca o data ca italienii se pricep celmai bine la design. Noul Bravo 2.0 in echipare Sport vine si intareste aceasta afirmatie aducand un plus artistic. Designul nu a suferit modificari, insa a primit cateva elemente care personalizeaza modelul in directia unui feeling sportiv. Micutul eleron care se agata de acoperis, jantele speciale de 17 inch, care evidentiaza modelul italian, si pragurile laterale vopsite in culoarea caroserie aduc un plus de imagine care ne-a determinat sa puntam cu 5 stele modelul italian la acest capitol.

Interior

Noua generatie a lui Bravo a impresionat prin interiorul tanar si modern. Materialele folosite de Fiat au impresionat prin gradul inalt de calitate, plasticul moale si placut la atingere venind intr-o imbinare perfecta cu insertiile de aluminiu. Proiectia consolei centrale a fost gandita sa dea satisfacere atat soferului cat si pasagerilor si se remarca prin dispunerea erogonomica a butoanelor. Spatiile de depozitare exceleaza la nivelul consolei dar sunt relativ ineficiente pentru portiere, insa imensitatea torpedoului vine si salveaza situatia. Volanul imbracat uin piele si prevazut cu comenzi si schimbatorul infasurat in piele nu mai sunt noutati, iar cusaturile duble sporesc senzatia de bine pe care ti-o ofera interiorul. Piesele de rezistenta in habitaclul lui Fiat Bravo 2.0 sunt scaunele sport cu sustinere laterala si pedalierul din aluminiu. La capitolul spatiu, situatia este decenta, cei 5 pasageri aai lui Bravo putand convietui fara probleme. Portbagajul de 400 de litri ofera un ultim exemplu al lucrului bine facut.

Tehnologie

Daca tehnologia Multijet impresioneaza de fiecare data, mai ales cand vine vorba de eficienta unor motoare cu destui cai putere, nivelul sportivitatii nu este mentinut de sistemul de suspensii sau cel de franare. Trecand de la tehnologia de sub carcasa, parcurgem interiorul cu privirea si observam multiplele functii ajutatoare. Sistemul de clima bizonala cu fante de aerisire si pentru pasagerii din spate face curte oricarui potential client, dar nu trebuie uitate Sistemul audio cu CD si MP3, conexiunea Bluetooth, oglinzile rabatabile, farurile adaptive, geamurile electrice si pe fata si pe spate si sistemele Follow Me Home Blue & Me. Imaginea ar fi fost completa daca functia de pilot automat ar fi facut parte din dotari.

Siguranta

Nivelul de siguranta este sporit de elemente cum ar fi airbaguri frontale pentru sofer si pasager, airbaguri laterale si cortina, de ABS si ESP. Sistemul de control al stabilitatii beneficiaza de functia Hill Holder, dar senzatia de siguranta poate fi sporita de testul EuroNCAP care a punctat Bravo cu 5 stele. Chiar daca la protectia copiilor si a pasagerilor lucrurile nu au fost perfecte, in linii mari Bravo 2.0 se inscrie in galeria modelelor care ofera un grad scazut de risc in cazul unui impact.

Calitate-Pret

Fiat Bravo are un pret de pornire in tara noastra de12.589 de euro, pentru versiunea 1.4 T-Jet de 120 cai putere, disponibil cu nivelul de echipare Dynamic. Pretul este atat de avantajos si din cauza reducerii de 3.300 de euro facute de AutoItalia. Versiunea testata de noi, Bravo 2.0 cu 165 cai putere si echipare Sport are un pret corect in raport cu ceea ce ofera. Vorbim despre 20.389 de euro cu TVA, un pret prin care Bravo isi surclaseaza rivalii de pe segmentul sau.

Robert Gherghe
robert.gherghe@informmedia.ro

 

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2846 :: 21.04MB