No SSO cookie

Skoda Superb Combi

voteaza
(0/ 0)
Skoda Superb Combi
Nota redactor
4.0
Nota cititor
0.0

Skoda Superb Combi

Masini.ro a testat, multumita dealerului autorizat Skoda, Porsche Bucuresti Vest 1, modelul de ultima generatie, Skoda Superb Combi 2.0 TDI CR Elegance.
Si daca despre Skoda Octavia Scout spuneam ca este mai mult Audi decat Skoda, o faceam pentru ca nu urcasem intr-un Sperb, decat ocazional.
Skoda Superb Combi este o imbinare de frumos, elegant, bun gust si rafinament, pe care nu te astepti sa le intalnesti pe un break, sau combi, cu atat mai putin pe o Skoda!
Se pare ca la crearea acetui model, constructorul ceh a dorit sa demonstreze ca daca vrea, poate face masini care sa se bata de la egal la egal cu fratii sai mai mari, germani. Si a reusit!

Motor

Skoda Superb Combi in varianta testata de Masini.ro are o echipare deja clasica, adica un 2.0 TDI common rail, imprumutat de la Audi. Spun deja clasica, pentru ca intreaga flota Audi, si mai nou Wolksvagen, care se respecta, a trecut pe aceasta motorizare de exceptie, care a ridicat puterea motorului de 2.0 litri de la 140 la 170 CP.
Cei 1968 cmc produc maximul de 170 CP, la o turatie de 4200 rpm, si un cuplu motor de 350 Nm, disponibil inca de la o turatie extrem de joasa, 1750 rpm. Ar parea putin pentru limuzina combi care cantareste aproape 1,7 tone, dar nu este asa. Faptul ca motorul este vioi si ca raspunde prompt la apasarile de orice fel ale pedalei de acceleratie, a mai fost consemnat in drive testele efectuate de Masini.ro, asa ca nu voi mai insista asupra acestui aspect.
Ce aduce nou, Superbul Combi testat, este transmisia DSG in sase trepte, combinata cu common railul de 2.0l si 170 CP. Separat le testasem, insa impreuna inca nu.
Combinatia este magnifica. Cutia schimba automat fara nicio ezitare si fara a lasa vreodata senzatia ca masina nu are aer, sau ca se poticneste. Efectiv, numai un cusurgiu sau vitezoman inrait ar tine mortis sa comute masina pe modul sport, desi eu asta am facut. In modul Sport, motorul este tinut in turatii pana in jurul valorii de 4200 rpm, cand schimba in treapta superiora, ceea ce ii confera un sprint demn de invidiat de catre multe masini pe benzina.
Transmisia poate fi manevrata si in modul manual, dar vorba americanului: "am dat bani pe ea sa schimbe vitezele singura, exact asta o sa faca!"
Ceea ce mai surprinde la combinatia common rail cu DSG este silentiozitatea masinii. Chiar si din afara, sau cu geamul deschis, masina este la fel ca suratele ei germane, de unde a imprumutat motorizarea.
Consumul acestui model este asteptat sa fie unul mic, deoarece oricum ar fi, este o masina de familie, dovada fiind portbagajul imens. Dar cum Sperb Combi nu se adreseaza unei familii de bugetari, tintind mai degraba sectorul bussines si chiarmai sus, nici asteptarile n-ar trebui sa fiein jurul cifrei de 4 litri la 100 km.
Testat strict in regim urban, datorita lipsei tmpului de testare indelungata, valorie s-au ridicat in jurul a 9 l/100 km, dar trebuie mentionat ca rareori masina a functionat in alt mod decat Sport.

Comportament

Superb Combi este fara indoiala o limuzina. Deci si comportamentul ei trebuie sa fie adaptat pedigree-ului sau. Si este intru totul asa.
De la concernul german din care face parte a imprumutat maiestuozitatea si rafinamentul decent si sobru. Insa totul se invarteste in jurul notiunii de confort.
Asadar, nici un fir de par al ocpuantilor masinii nu se misca involuntar in Superb Combi. Masina asigura o rulare lina desi o face uneori in detrimentul unui stil de condus sportiv. Insa, cine isi alege acest model, cu siguranta nu-si doreste intreceri stradale cu el, asadar  acest aspect poate fi neglijat cu usurinta. Anumite tendinte subviratorii ale masinii sunt atenuate de sistemele electronice, intr-un mod aproape imperceptibil. Dar oricum, acestea apar doar la un stil de condus sportiv si total neadaptat acestui tip de masina.
Insonorizarea perfecta face ca orice zgomot din timpul rularii sa dispara, contribuind la confortul interior.
Directia se manevreaza nemteste, adica fara efort si fara a da senzatia, ca la celelalte modele Skoda testate, ca undeva, un inginer a fost oarecum neatent la proiectare. Si cealalta mare deficienta tipica Skoda, zgomotul specific marcii, a fost rezolvata cu succes.
Iata deci, Skoda Superb Combi stabileste noi jaloane calitative ca standard.

Design

Skoda Superb Combi arata mai bine, cel putin in opinia mea, decat Superb in varianta clasica, berlina. Se supune acelorasi reguli de infratire stilistica cu Masina Poporului German, de la care a preluat platforma si caroseria, insa in viziunea stilistica ceha, surprinzator, arata mai bine decat originalul!
Aflat la a  doua generatie, Superb a primit si el o grila noua si faruri noi, care sunt un real avantaj, la fel ca si designul lampiilor spate.
Daca la generatia precedenta prea o copie a Passatului, la ora actuala, desi imparte platforma cu el, se poate spune ca a capatat o identitate proprie si a castigat prin stil si eleganta pasi buni ianintea neamtului.

Interior

Interiorul SuperbuluI Combi pare o garsoniera de lux. Modelul testat de Masini.ro are un interior de vis, realizat intr-un bej deschis, ceea ce pune pe ganduri orice posesor de copii mici. Intreg habitaclulul se aliniaza unei directive clare, aceea a confortului. Rafinamentul se suprapune perfect cu luxul interior, iar folosirea materialelor n-a fost deloc intamplatoare.
Pielea bej in combinatie cu materialul textil, de aceeasi culoare, nu da, ca la alte modele, senzatia ca s-a dorit realizarea unei economii de material.
Intreg interiorul duce mai degraba catre opulenta, elementele imprumutate de la concernul german, fiind fin mascate de materiale care dau o tenta nobila interorului.
Luminile ambientale sunt prezente inclusiv la picioarele fiecarui pasager, iar spatiul este mai mult decat arhisuficient.
Portbagajul este prevazut cu fel de fel de gadgeturi menite sa tina bagajele in ordine si sa previna imprastierea lor. Iar culmea gadgetului o reprezinta lampa din portbagaj, care este detasabila, devenind o lanterna, utila in cazul in care tocmai ai scapat ceva pe jos si este intuneric.
Unicul punct in minus pe care l-as da intregului interior este manerul din cauciuc la care Skoda se pare ca nu vrea sa renunte, acel maner de care tragi ca sa inchizi hayonul. Este atat de nefiresc si de sarac in comparatie cu restul masinii, o reminiscenta pastrata inca de la primul model al noilor generatii Skoda, incat da senzatia unui tenor de opera, intr-un frac impecabil, cantand dumnezeieste, dar avand in picioare tenisi chinezesti. Noroc ca este mic si trece aproape neobservat.

Tehnologie

La Skoda Superb Combi, modelul testat de Masini.ro, producatorul ceh a adaugat aproape tot ce exista la ora actuala in trendul tehnologic. Unicul minus, care e mai degraba gadget decat un minus serios din punct de vedere tehnologic, este lipsa camerelor de vedere cu afiasj pe display-ul masinii. In rest, OPS, adica Optical Parking System isi face cu succes treaba, avertizand obstacolele iminente atat pe fata, cat si in spatele masinii, inclusiv la colturi. Duze stropitoare parbriz incalzite, comenzi pe volan, o unitate Radio-CD cu MP3 player operat prin intermediul afisajului LCD, tempomat, climatizarea pe doua zone, incalzirea in scaune pe trei trepte, sunt numai cateva dintre dotarile tehnologice prezente pemasina testata. Un plus il confera sistemul digital de reglare a climatizarii ocupantilor lcurilor spate, independent de cei din fata, si in plus, scaunele spate sunt incalzite, si ele, cu reglaj separat .
Evident, vorbim despre varianta Elegance, sinonimul categoriei top end.

Siguranta

Skoda Superb a obtinut cinci stele la testele EuroNCAP si are in dotarea standard airba sofer si pasager, airbag pentru genunchi sofer, airabguri laterale fata. airbaguri pentru ca fata/spate. Totodata, scaunele sunt prevazute cu functie WOKS (tetiere fata
optimizate pentru efect Whiplash -protectie in caz de impact din spate), In plus, modelul testat este prevazut cu airbaguri laterale spate. De asemenea, Superb Combi are in dotarea standard ESP (sistem electronic de stabilitate), inclusiv ABS, ASR, EDS, HBA, DSR, si optional incluse, Hill Hold Control si TPM - monitorizarea presiunii in pneuri.

Calitate-Pret

Pretul de baza al unui Skoda Superb Combi Elegance CR 2.0 TDI este de 27.273 Euro cu toate taxele incluse. La modelul testat se adauga optionalele, in valoare de 2.093 Euro, si pretul final al vehiculului este de 29.816 Euro. Pretul de baza al unui Super Combi este de 20.403 euro cu TVA inclus, pentru care primiti versiunea pe benzina, cu motorul 1,4 TSI, 125 CP.
Evidet nu vorbim despre o masina ieftina, insa la incadrarea sa in segment, alaturi de concurenta, Skoda Superb Combi, la acest nivel de echipare, este cel mai ieftin din competitie. Unicul concurent care se apropie ca pret, nu si ca performante, este Renault Laguna Estate 2.0 dCi


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4498 :: 21.1MB