IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Diferenta intre motoarele pe BENZINA si DIESEL

This topic is about Diferenta intre motoarele pe BENZINA si DIESEL, the author, Lucian, wrote about: Poate cineva sa-mi explice motivele pentru care ar fi de preferat o masina cu un motor diesel fata de una pe benzina, la acelasi numar de CP. Este vor ... To read more just scroll down

31 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Diferenta intre motoarele pe BENZINA si DIESEL, Citeste aici mai intii ! Subiectul a fost dezbatut ad nauseam !
Lucian
post Jul 10 2002, 05:41 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 10-July 02
From: Bucuresti
Member No.: 5.174



Poate cineva sa-mi explice motivele pentru care ar fi de preferat o masina cu un motor diesel fata de una pe benzina, la acelasi numar de CP. Este vorba numai despre consumul mai scazut de motorina (+pretul ei), sau mai sint si alte avantaje?

This post has been edited by f1anatic: Sep 30 2008, 07:53 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Teodor
post Jul 10 2002, 06:50 PM
Post #2


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 8
Joined: 3-July 02
From: Moinesti (Bacau)
Member No.: 4.993



Motorina se mai gaseste si in alte locuri decit la statii PECO.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
constantin2
post Jul 11 2002, 01:38 AM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 6-July 02
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 5.078



dif din motorina si benzina este : e mai ieftina motorina si daca masina e diesel consuma mai putin . daca masina e pe benzina ata ete consuma de te sparg timpanele
[addsig]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
constantin2
post Jul 11 2002, 01:42 AM
Post #4


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 6-July 02
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 5.078



dif dintre motorina si benzina e aia ca benzina o folosec aurolacii si motorina eu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DANIEL-IONUT
post Jul 12 2002, 11:40 PM
Post #5


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 12-July 02
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 5.220



Diferenta consta astazi in pretul mai mic al motorinei , iar avantajul il reprezinta practic noile motoare commonrail ce prezinta un sistem de aprindere performant .
Nu cred ca raspunsul domnului C-tin poate releva vre-o diferenta sau un punct de vedere.
Dezavantaje - viteza de deplasare mai mica , nivel al mentinerii gradului de poluare -redus fata de motoarel pe benzina .
Adevaratul avantaj se observa la vehiculele industriale fiind pus in evidenta de turbinele cu geometrie variabila .
[addsig]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
costea
post Jul 16 2002, 10:59 PM
Post #6


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 15-July 02
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 5.260



motoarele pe motorina fac scandal mai mare si cind dau de panta o lasa mai moale
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MARCEL1
post Jul 20 2002, 08:31 AM
Post #7


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 30-November 99
Member No.: 4.074



Astazi aproape ca nu exsista diferente intre motoarele diesel si cele pe benzina .Dif de accelerare dela 0 la 100km/h este mai mica la cele diesel cu 3-4 sec. Isolatia fonica este de 90% nici nul auzi daca nu "ciulesti" urechea.La deal,azi nu mai simte deoarece s-a adaugat un demultiplicator la cutia de viteze,actionat electric cu un buton montat in capul tijei dela schimbatorul de viteze care o baga in toti draci cand o apesi pe coada!!! AVANTAJE:nu ai
probleme cu aprinderea (iarna sau pe umezeala),nu ai delco,fise,bujii,si porneste tot
deauna la "sfert"! Motorul are 3 vieti, cel putin,
fata de cel pe benzina. Cred ca toti cei ce vor sa afle diferenta intre diesel si benzina au inteles exsacat despre cei vorba . P.S. SI POLUAREA SA REZOLVAT prin cartusul catalizator montat intoba de esapament
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alin1
post Aug 11 2002, 07:54 AM
Post #8


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 29-July 02
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 5.495



Pana aici nu am citit decat de bani, zgomot si viteza! FRAIERI!!!!



Unde puneti randamentul (ma refer la cuplu)?!

Unde puneti ca un DIESEL merge "rotund" ALWAYS pe cand la benzinar, cand apare o tara de calamina la bujii (etc. etc.) ADIO mers "rotund"?!
Am avut si io o benzina, dar de cand am un diesel, m-am indragostit de el.

N-AI DE UNDE STI PANA NU INCERCI!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gabi
post Aug 21 2002, 03:23 PM
Post #9


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 30-November 99
Member No.: 495



Nu vreu sa scriu acum o intreaga poveste despre aceste diferente, fiecare avand avantajele si dezavantajele sale, in schimb as vrea sa il intreb pe desteptul asta de Alin, chiar nu a vazut pana acum motor pe benzina cu injectie? (aprinderea nu este pe scanteie asa cum zice el ca se depune putina calamina pe o bujie, este un alt principiu pe care el probabil nu il cunoste prea bine).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gabi
post Aug 21 2002, 03:25 PM
Post #10


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 30-November 99
Member No.: 495



Nu vreu sa scriu acum o intreaga poveste despre aceste diferente, fiecare avand avantajele si dezavantajele sale, in schimb as vrea sa il intreb pe desteptul asta de Alin, chiar nu a vazut pana acum motor pe benzina cu injectie? (aprinderea nu este pe scanteie asa cum zice el ca se depune putina calamina pe o bujie, este un alt principiu pe care el probabil nu il cunoste prea bine).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alin1
post Sep 3 2002, 08:18 PM
Post #11


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 29-July 02
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 5.495




Auzi, mai Gabi, "sofer incepator"? Am vazut la viata mea si cateva motoare pe benzina, chiar si pe injectie, daca-ti poti imagina! Si, uite, iti recomand si tie sa treci pe la un service IATSA, unde probabil vei avea ocazia sa vezi laudatele motoare Otto cu injectie "Renault Clio" de pe Supernova, cum dau rateuri si cum baietii de acolo se chinuie sa le dea un "mers rotund".

Stai si observa, apoi sa-mi spui si mie ce crezi, k?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alin1
post Sep 5 2002, 07:52 AM
Post #12


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 29-July 02
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 5.495



P.S.

Marcel stie ce zice! Poate e singurul de aici...
Respecte, Marcele
Go to the top of the page
 
+Quote Post
catalin1
post Sep 18 2002, 08:25 AM
Post #13


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 18-September 02
From: Bucuresti
Member No.: 6.446



fara prea multe discutii,cine a mers cu o masina echipata cu motor turbodiesel buna(BMW)a putut observa cuplul motor care te trage la turatii mici,nu se mai intoarce pe benzina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
catalin1
post Sep 18 2002, 08:25 AM
Post #14


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 18-September 02
From: Bucuresti
Member No.: 6.446



fara prea multe discutii,cine a mers cu o masina echipata cu motor turbodiesel buna(BMW)a putut observa cuplul motor care te trage la turatii mici,nu se mai intoarce pe benzina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan__
post Sep 22 2002, 05:26 PM
Post #15


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 20-September 02
From: Bucuresti
Member No.: 6.503



La aceeasi putere maxima cuplul maxim este intotdeauna mai mare la Diesel. Astfel intotdeauna un Diesel cu aceeasi putere maxima are acceleratia mai mare. Nu stiu exact daca la aceeasi putere maxima un Diesel consuma cu mult mai putin decat un Otto - dar o sa ma informez - cert este insa ca pretul masinii noi este sensibil mai mare. Sunt de aceea de parere ca, daca vrei neaparat sa faci economie - nu numai de combustibil - daca nu vrei sa folosesti masina mai mult de 2-3 ani si daca nu cumperi decat motorina de la statie, sa-ti cumperi un Otto. Nu stiu care a spus ca iarna Dieselul porneste foarte repede, dar stiu sigur ca, cel putin in Romania, s-ar putea ca uneori nici sa nu porneasca, din cauza calitatii motorinei.
Lucrez la un service de camioane si credeti-ma ca stiu ce spun.
Dar iubesc Dieselul si il prefer motorului Otto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex2
post Sep 24 2002, 07:19 AM
Post #16


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 23-September 02
From: Bucuresti
Member No.: 6.607



Diferenata dintre motorul Diesel si cel pe Benzina este foarte clara. Nu are aproape nici o legatura cu ce s-a scris aici. Daca nu parcurgi peste 30 de mii de km pe an nu merita sa iti iei o masina pe motorina. Diferenata de pret la cumparare nu se justifica in timp si nici la durata de viata a masini. La noi sunt multi destepti care s-au suit in multe masini si in loc sa se informeze se dau "ROTUNZI".
Situatia reala intr-o tara normala (Germania) este alta. Nu iti permiti sa iti cumperi o masina diesel decat daca faci peste 50-60 de mii de km pe an. Si asta nu pentru ca neamtu nu are bani (ca are). Motivul este poluarea, pe care "NU AU REZOLVAT-O COMPLET (aviz d-lui Marcel, vezi norme EURO 2 si 3)". O masina poluanta inseamna un nivel al impozitarii foarte foarte mare(si nu impozit pe masina ci total). De aceea cel care are multi multi bani nu vrea sa dea din ei doar ca sa ii stea in garaj o masina diesel pe care abea o foloseste. Zgomotul, nu mai discut despre el deoarece intra tot la poluare (fonica).
Domnul Marcel se vede ca nu ati pornit o masina diesel dupa o noapte de iarna crunta. Motorina are punctul de inghet mai aproape de 0 grade C decat benzina.
Probleme sunt cu ambele motoare nu trebuie sa fi partasul unuia sau altuia. Avantajul clar a fost punctat aici de domnul Teodor. In Romania poti sa cumperi motorina cu 5000 de lei litul (furata RATB....).
La ambele motoare se strica diverse lucruri. Tot respectul pentru motorul diesel care la camioanele americane ajunge la 1,5 milioane de km pana sa intre la reparatii.
Domnul Alin, stiti de ce sunt pline atelierele Service cu masini Clio, Supernova si in general Renault care nu merg rotund??? Pentru ca sunt foarte sensibile la benzina proasta. Benzina la noi este mizerabila. Daca pui benzina de la MOL, OMV sau alte stati bune nu ai probleme.
Oricum ati trecut pe la fiecare ora de fizica si ati inteles perfect "egalitatea dintre cuplu si randament". Daca ar auzi asta Otto ar zice ca nu este posibil asa ceva. Oricum va las placerea de a ma critica in mesajele urmatoare dar daca gasiti si un pic de timp liber, va las ca tema de acasa subiectul:randament = sau <> cuplu.
In speranta ca nu am deranjat pe cei ce nu trebuiau sa se simta deranjati va multumesc pentru timpul acordat.
Si ca un punct de reper in cautarea dumneavoastra, puterea motorinei (38000 BTU)este mai mare decat cea a benzinei, ceea ce permite crearea unui piston mai lung decat cel al motorului pe benzina (32000 BTU). Piston mai lung....acum vezi si ce e cu cuplul ala nonorocit.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alin1
post Sep 24 2002, 09:41 PM
Post #17


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 29-July 02
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 5.495




Dane, nu stiu cum e la camioanele voastre, dar iti spun sigur ca un Opel Astra Turbo Diesel din '96, chiar si la -10 grade Celsius iti porneste si cu combustibil... Pe demonstrate!
O singura conditie: fara apa! (valabil de altfel si pentru benzina, nu?)

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2002-09-24 15:46 ]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulian3
post Jan 9 2003, 09:40 AM
Post #18


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 191
Joined: 5-January 03
From: Brasov (Brasov)
Member No.: 8.821



Constantin..! nu mai fi asa rau!!!!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulian3
post Jan 9 2003, 09:49 AM
Post #19


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 191
Joined: 5-January 03
From: Brasov (Brasov)
Member No.: 8.821



Alin baietel indradostit de tanti "diesel" Spunemi si mie de fapt la toti cum faceau acolo unde ai vazut tu la IATSA reglajele la motoarele pe benzina ... sa mearga motorul "rotund"?! Ce scule aveau...... ce aparate..?! E si normal sa se chinuie pt a face oeglaj la motorul pe benzina.. il faceau dupa ureche!? Asa fac toti si te miri de ce face motorul probleme. La injectie..monopunct si multipunct nu ai ce face fara aparatura Doar cu surubelnita.
Totul se regleaza la niste parametri... si tre sa ai cu ce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alin1
post Mar 31 2003, 07:10 AM
Post #20


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 29-July 02
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 5.495



Asculta aici, Iuilane: a cam trecut ceva timp de cand am desfacut primul meu motor. Asa de mult timp, ca ma indoiesc ca tu erai atunci pe lume! Si daca ma pui la incercare, sa stii ca injectia o diagnosticaul cu o sonda lambda, iar motorul cu un laptop de la Reanult. Apoi au legat-o la un stroboscop, tot fara rezultat insa.
Eu stiu de la care capat se tine surubelnita. Tu stii?

Go to the top of the page
 
+Quote Post

31 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th May 2024 - 04:25 AM