No SSO cookie

Editorial - Despre "Taxa Tariceanu"

voteaza
(0/ 0)
Editorial - Despre
Editoriale · · 20 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Decizia Guvernului Tariceanu - o anomalie bazata pe nepotism si nascuta din subiectivismul clasei conducatoare

 
 
Decizia Guvernului Tariceanu, care are ca scop declarat reducerea importurilor de masini second-hand, este asa cum multi si-au dat deja seama, doar praf in ochii orbului! Unicii protejati din toata afacerea aceasta sunt membrii APIA, respectiv dealerii si importatorii de autovehicule noi. Problema lor majora? Este aceea ca din noiembrie li s-au subtiat veniturile, pe fondul crizei economice mondiale.
Este greu cand ai fost obisnuit sa vinzi masini si servicii la preturi umflate si astronomice, sa revii cu picioarele pe pamant! Este greu sa admiti ca in Romania este cea mai scumpa piata auto din Europa si cu putin efort chiar din intreaga lume! Este greu sa admiti ca reteta de succes a dealerilor auto sta sa se prabuseasca, deoarece este construita pe sistemul cartilor de joc.
Scaderea taxei de prima inmatriculare a insemnat ce-i drept o inflorire a importului de masini second-hand din tarile europene. Este de asemenea adevarat ca au scazut instant si vanzarile de masini noi. Dar asta nu a adus cu sine, cum ar fi fost normal, o reorganizare si reorientare a politicilor de vanzare a masinilor noi in Romania. Dimpotriva! APIA a inceput sa se lamenteze pe la diferite foruri si organisme, pledand cauza potrivit careia se umple tara de harburi. La fel si Francois Fourmont de la Dacia. La preturile masinilor noi, la sistemele de plata prin credite, nu a umblat nimeni, pentru ca exista din nefericire un precedent demult uitat de unii: fenomenul Daewoo Romania. Cel prin care unii care stiu sa ceara, primesc, in detrimentul altora.
Pentru cei care nu-si mai amintesc, iata pe scurt din amintirile unui jurnalist care n-a uitat:  Daewoo Automobile Romania a luat fiinta pe data de 16 noiembrie 1994 ca joint- venture intre concernul sud corean Daewoo si societatea Automobile Craiova SA. Pe vremea prim-ministrului Nicolae Vacaroiu, Daewoo Automobile Romania a beneficiat de facilitati fiscale in suma de aproximativ 800 milioane euro, valoare apropiata de nivelul investitiilor realizate in Romania de grupul Daewoo, de circa 850 milioane dolari, anuntate de compania sud-coreeana.

Cuantumul valoric al facilitatilor fiscale de care a beneficiat Daewoo Automobile Romania este prezentat in contractul de preluare de catre stat a pachetului de actiuni detinut de Daewoo Motor la Daewoo Automobile Romania, semnat la sfarsitul lunii august. In document este mentionata, printre diferite prevederi contractuale, si lipsa altor litigii existente sau posibile care sa impiedice sau sa conteste dreptul cumparatorului de a incheia contractul, "cu exceptia amenintarii unui litigiu fiscal cu Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala pentru rambursarea pretinsa a aproximativ 800 milioane euro reprezentand facilitatile fiscale de care a beneficiat Societatea (Daewoo Automobile Romania - n.r.) in trecut".

Prin Legea 71 / 1994, companiile straine care investeau mai mult de 50 milioane dolari in industria romaneasca si a caror productie era exportata in proportie de minimum 50% beneficiau pe o perioada de 7 ani de scutirea de la plata taxelor vamale la importul utilajelor si al materiilor prime necesare investitiei. In plus, companiile care indeplineau conditiile mentionate erau scutite de la plata impozitului pe profit pentru o perioada de 5 ani de la data obtinerii de profit, dar nu mai mult de 7 ani de la data inceperii activitatii productive.

Legea 71 prevedea ca firma va fi obligata la plata retroactiva a tuturor impozitelor si taxelor, in cazul in care, intr-o perioada de 14 ani calculata de la data inmatricularii, societatea se dizolva voluntar sau isi reduce capitalul social astfel incat participarea investitorului strain coboara sub minimum 50 milioane dolari.

Facilitatile au fost anulate in 1999 de catre guvernul condus de premierul Radu Vasile, dar Ordonanta 67 / 1999, prin care Renault beneficia de facilitati similare pentru preluarea uzinei Dacia Pitesti, a ramas valabila. Conducerea Daewoo Automobile Romania a cerut autoritatilor romane sa ii asigure acelasi tratament precum cel aplicat in cazul companiei franceze, avertizand ca fabrica din Craiova ar putea fi inchisa daca nu va primi scutiri si amanari la plata unor taxe. Daewoo Romania a solicitat trei ani de exceptare de la plata taxei pe valoarea adaugata, trei ani de exceptare de la plata TVA pentru subcontractori si exceptare de la plata taxelor vamale si TVA pentru masini, echipamente si piese de schimb.

Deci protectionismul nu s-a inventat in anul 2008, el doar s-a perfectionat.

Revenind la durerea romanului de rand, in vara si toamna acestui an peste 181.000 autovehicule au fost raportate doar de RAR (Registrul Auto Roman) ca prezentate pentru omologare. Asta inseamna 181.00 de taxe de inmatriculare, 181.000 de roluri fiscale, cu impozitele anuale aferente, 181.000 de asigurari RCA, 181.000 de ITP uri si de ce nu, daca e sa luam de bun ce afirma Guvernul, 181.000 de probleme de rezovlat in autoservice-urile romanesti. 181.000 de surse de venit pentru bugetul de stat si pentru forta de munca din tara noastra.

Este interesat Guvernul Tariceanu de toate acestea? Este interesat cu adevarat de bugetul de stat, sau doar de al unui grup, mai restrans, de oameni? Cu siguranta ca nu! Deoarece numarul disponibilizatilor din industria auto este cu mult mai mic, de fapt intreg numarul angajatilor nu ajunge la cifrele acestea.

Vehicularea sintagmei "protejam locurile de munca"  si totodata industria autohtona, este deci, cum am demonstrat, praf in ochii orbului! Criza economica a adus scaderi masive ale vanzarilor si implicit al productiei, in toate statele care produc autovehicule. Si nu se poate vorbi de importuri de masini second hand in Germania, Franta, sau SUA! Deci la ei nu se aplica, dar la noi are efect! Si cei multi si prosti trebuie sa taca si sa inghita!

Aplicarea unor asemenea masuri restrictive nu va aduce nici pe departe o crestere sperata de cumparatori de masini noi! De ce? Iata, in cazul in care un roman are o suma de 6000 Euro cu care doreste sa-si achizitioneze o masina second hand fabricata de un brand mai acatarii, cu siguranta ca nu va ceda si nu va da fuga sa cumpere un Logan cu dotari minime, la care mai trebuie oricum sa adauge vreo 2-3000 Euro. De ce sa ia o masina din esalonul doi sau trei, cand poate opta pentru una premium? Si totodata, de ce sa fie obligat sa se imprumute pe la banci, sau pe la rude, camatari, etc? Pentru ca de la 6000 la 8-9000 Euro mai e o diferenta "mica".

Totodata, ideologia Guvernului Tariceanu, vine in totala contradictie cu liberul arbitru si cu libertatea de vointa si de ce nu, de exprimare a cetateanului! Pentru ca daca ma obligi pe mine, cetatean al unui stat de drept sa imi cumpar blugi bej, pentru ca aia e culoarea care-ti convine, imi incalci drepturile! Apropos,40.000 de textilisti vor fi disponibilizati, propun Guvernului sa mai scorneasca o O.U.G (Ordonanta De Urgenta), pentru impozitarea tuturor produselor textile din import, dupa criteriul nefolosirii fibrelor de provenienta romaneasca, sau de ce nu, pentru lipsa de aviz de bun gust acordat  de designerii romani! Poate revin blugii Made In Romania la mare cautare!

Una peste alta, ce e cert, e cert! Concret, la aceasta ora sunt incalcate drepturile elementare ale cetateanului: liberul arbitru, libertatea de a se incadra intr-un buget existent, obligativitatea iminenta de a se indatora, dreptul de a decide, dreptul pentru care a suferit 50 de ani: acela de a avea o amarata de masina. Sa nu uitam de cateva cerinte ale UE, incalcate si ele: libera circulatie a marfurilor in spatiul UE, aplicarea de taxe discriminatorii, etc

Drept pentru care, nu incurajez la revolta, pentru ca nu imi da nimeni acest drept, insa salut decizia romanilor de a protesta impotriva unei Ordonante De Urgenta care are un caracter halucinanto-haotic cu impact deosebit de nefast asupra multor bugete personale si nu in ultim rand asupra notiunii de libertate si democratie.

Acest material este un editorial, deci reprezinta punctul meu de vedere personal, nu reprezinta neaparat pozitia www.masini.ro

Cristian Szilvassy (Corvin)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (20)

scris de Anonim

Oare cand Tariceanu ,cap de piatra ,si cei ca el vor fi legati si aruncati in fundul puscariei?De ce nu vii ,tu, Tepes Doamne...?Oare cat mai putem suferi?Cand ne-om satura de atata ,,democratie,,?

scris de Anonim

Taxa este o shmenareala tipic romaneasca. Daca s-ar fi stabilit o regula echitabila in 2007, la ora asta ar fi trecut entuziasmul masinilor aduse din vest, rablele rulate in romania nu mai aveau preturi exorbitante, cei mai saraci si-ar fi schimbat masinile non euro pe euro 2. Taxa de prima inmatriculare in franta este de fapt o suprataxa pentru certificatul de inmatriculare: http://www.problemauto.com/?914/Calcul-de-la-surtaxe-carte-grise (pentru cine stie franceza); cititi si va mirati!

scris de Anonim

dak nu iesim in strada....nu facem nimic...pe 18dec la buc......jos taxa...jos taxa...asta ma doare cel mai mult...judecata pina la moarte...ce dracu da legi peste noapte....numai sa dai bani..bani..bani..da sa traim si noi mai bine...cind?..sa mor dak nu fac crima de om...mai bine mor decit sa platesc taxa...si asa numai am mult..k am ramas fara bani...platesc 7000 euro la o masina...dau foc la trezorarie...bai fratilor numai rezist...hai la buc. pe 18dec. atit :coolgrin:

scris de Anonim

-In cuvinte nu se poate exprima ce gandesc in aceste momente. Confuz, derutat, neintelegator si cu un gust amar greu de digerat. -Ani de zile am fost supusi nedreptatilor......cand eram mai tanar eram oprit de acei 8 ani care trebuia sa i aibe masina...nu am avut bani sa mi permit si am luat una de 12. Am intretinut o si am facut o din ce in ce mai puternica trecand la acea vreme de la 90 cai la 105 , 120 si intr un sfarsit 174 Cp. Anii au trecut al naibi de repede sperand ca se va schimba ceva

scris de Anonim

:coolsmile: :coolgrin: :coolgrin: :coolgrin: :coolgrin: :coolgrin: :coolgrin:

scris de Anonim

corect era ca legea sa sune asa.toate masinile aduse in tara dupa data de 15 decembrie sa plateasca taxa tripla.nu sa ramana atatea mii de oameni cu masini aduse.asta e cea mai mare hotie din 89 pana acum asa ca TOATA LUMEA SA IASA IN STRADA PE 13 DECEMBRIE SA NE FACEM SINGURI DREPTATE.oricum nici sa am 50000 de euro, citroen tot nu-mi cumpar, sa nu aibe profit banditu ala de tariceanu.SPER DIN TOATA INIMA SA CADA DE LA PUTERE NENOROCITU ASTA.pe el nu il intereseaza mediu ci doar banii

scris de Anonim

Toata lumea in strada acum ori niciodata sa nu mai rabdam la nesfirsit si sa ne uitam cum ne fura buzunaru prin ordonanta si legi ...... :coolgrin:

scris de Anonim

Sustin ideea de protest impotriva taxei de poluare care era prima data mare , apoi s-a facut mica , urmand apoi a creste iar su mai mare si mai grasa.Domnule Tariceanu , daca sunteti curva si nu va hotarati sa o bagati sau sa o scoateti , lasati-ne , domnule in pace!Plecati dracu de la conducere daca nu sunteti un om ferm intr-o pozitie!Daca-mi ajuta Domnul ,am sa fiu la Bucuresti sambata, sa-l injur pe domul cu taxa , live ! CAND NE PUNETI LANTURI PE GAT , DOMNU TARICEANU ?

scris de maria_cruel

autorul editorialului http://masini.ro/stiri-auto-editorial-despre-taxa-tariceanu-5039.htm sustine astazi de la ora 16 pana la ora 20 o emisiune live. Sunteti asteptati in direct sa va spuneti in mod civilizat parerile www.radiolynx.ro De Azi Pe Maine cu Corvin

scris de Anonim

SANTEM LA LIMITA RABDARII ,NU SE MAI POATE .AFACEREA TA TARICENE TREBUIE SA MEARGA ,NOI TREBUIE SA MURIM DE STRES SI GANDURI CUM SA NE ACHITAM TAXELE.DIN CE ?DACA AVEM O AFACERE TREBUIE SA PLATIM TAXE DE NE SAR OCHII.UNIUNEA EUROPEANA SPER SA NU TE LASE SA NE SUGRUMI CUM VREI TU.

scris de Anonim

As vrea sa stiu, daca sa gandit cineva sa faca un astfel de protest si in Timisoara. Deoarece nu toti putem veni pana la Bucuresti si sunt destui nemultumiti si in partea asta a tari :sick: :sick: :sick:

scris de Anonim

Nu este vorba doar de taxa auto , nu mai suportam sa fim furati de cei care iau salariul din banii nostri. Iesiti in strada pe 13 Dec.La Bucuresti.

scris de Anonim

http://taxa-auto.forumer.ro

scris de Anonim

Ne-am saturat de "democratie" si de cei care o fac!!!! Sa iesim in strada toti chiar daca suntem sau nu afectati direct de triplarea taxei auto!!!!! Daca plecam capul si acum cum o tot facem din 90 incoace inseamna ca ne meritam soarta!!! Nu va mai lasati umiliti de niste incompetenti care nu au ce cauta in functii de conducere!!! Jos cu Tariceanu si cu toate masurile absurde luate de guvern "pentru a stopa criza economica"!!!!!!

scris de Anonim

decizia lui tariceanu de a introduce taxa de inmatriculare la o valoare prohibitiva reprezinta un mod flagrant de incalcare a drepturilor cetatenesti intr-o tara care se pretinde a fi europeana.aceasta decizie va fi probabil mentionata in istorie alaturi de cea a epocii fanariote cand autoritatile percepeau biruri aberante populatiei.romanii trebuie sa lase la o parte traditionala pasivitate in fata abuzurilor si sa ia atitudine impotriva unui individ corupt din fruntea guvernului.

scris de Anonim

de azi cumperi numai masini noi,ca altfel gaia te mananca.Platesti taxe de te-ndoi.Pe aceeasi idee mergand,maine un alt calin patriciu tariceanu va da o ordonanta prin care creste TVA-ul pentru Pepsi la 50% din 19% cat e acum,creste acciza la cafea Amaroy cu 300% si asa mai departe.Lucru care ii va bucura nespus pe admiratorii sistemului,ce vor striga extaziati:"Pai sa nu-si mai cumpere Pepsi daca nu-si permit.Iar cafeaua romaneasca e buna si ea, daca vrei straina sa platesti mult de tot CE TARA

scris de Anonim

asta e nesimtire...spun ca sunt concedieri la dacia,pai cum sa nu fie cand la targoviste un sens giratoriu costa 100.000 de euro?de-aia nu sunt bani,nu ca se aduc masini din afara si nu se mai cumpara dacii.dar chiar nu se sesizeaza nimeni,lui tariceanu nu ii este frica ca poate fi omorat in bataie?sunt sute de mii de oameni care au masinile neinscrise.trebuie facut ceva.nu trebuie lasati sa isi bata joc de noi!!!

scris de Anonim

multi am sperat ca vom scapa de aceasta taxa dar dupa cum se vede va fi mai mare de trei ori. eu am sa ies in strada pt ca m-am saturat iar loc de negocieri pe aceasta tema nu sunt. sunt decat doua variante: -ANULAREA TAXEI -SA RAMANA IN STADIUL ACTUAL GANDITI-VA CA ESTE POSIBIL CA ACEASTA TRIPLARE SA FIE PRETEXTUL DE A O DUBLA NU AI NICIO SANSA TARICENE........VENIM SA DISCUTAM CU TINE PE 13 IN PIATA VICTORIEI

scris de Anonim

referitor la taxa asta a lui tariceanu pe data de 13 decembrie la ora 10 va avea loc un protet in fata guvernului in piata victoriei. va asteptam pe toti cei care aveti ceva de zis.

scris de Anonim

Multumim Corvin :) HAI LA BUCURESTI ROMANIA SAMBATA PE 13 DECEMBRIE IN PIATA VICTORIEI !!!!!

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0771 :: 17.81MB