No SSO cookie

Editorial: Sa evitam tepele (episodul 1)

voteaza
(0/ 0)
Editorial: Sa evitam tepele (episodul 1)
Editoriale · · 5 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Nenumarate sunt tepele si teparii. Hai sa le cunoastem si sa le evitam!

 
 

Una dintre cele mai frecvente tepe la care suntem expusi, in calitate de posesori de automobile, este legata, inevitabil, de calitatea, dar mai ales de pretul service-ului pe care-l efectuam la masinile noastre.
Desi poate suna a reclama negativa, nu este asa. Ceea ce doresc sa scot in lumina, este faptul ca se practica, pe spatele si spinarea noastra, nu in ultimul rand pe portofelul nostru, o practica nelalocul ei.
Cum functioneaza mecanismul?
Mergi ca tot clientul la auto-service, pentru efectuarea intretinerii periodice a masinii. Stiti voi, chestia aia: schimb ulei, filtru ulei, filtru carburant, filtru aer, filtru polen, verificat nivel lichide si uleiuri. O operatiune care in mod normal se efectueaza in maxim 1 ora!
Pentru ca ai tu o sursa proprie, sau preferi o anumita marca, sau pur si simplu din teama de a nu fi pacalit, aduci cu tine toate consumabilele, toate filtrele si uleiul de motor, etc.
Pentru ca esti un tipicar si doresti calitate si evident garantie la lucrarea respectiva, si nu numai, te duci la o reprezentanta, aferenta marcii masinii tale. Si aici iei o mare teapa.
In continuare voi prezenta teapa mea personala.
Posed un Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi fabricat in anul 2000. O masina nici prea-prea, nici foarte-foarte. Evidentl i-a venit randul schimbului de consumabile. Cel mai apropiat service Citroen, fata de locul unde am domiciliul, este situat pe Strada Mitropolit Andrei Saguna nr 113, sector 1 Bucuresti. Are si website: www.champion.ro. Acolo imi fac toate lucrarile la batranul meu Citroen.
Merg ca tot omul si intreb: cam cat costa lucrarea si cand as putea aduce masina? Mi se raspunde evaziv ca este in jur de 700 RON. Mi se face parul maciuca: atat de mult? Da, cu toate de la noi, toate consumabilele si manopera, totul, all inclusive, de la firma. Cum aveam deja uleiul cumparat si cum aveam deja experiente anterioare, le aduc la cunostinta ca voi veni cu filtrele cumparate din alta parte, deoarece am eu un magazin de unde fac acest tip de aprovizionare. Intreb cam cat ar costa doar manopera si mi se raspunde din nou evaziv, in jur de 150 RON. Pe site-ul www.champion.ro se gaseste dealtfel o descriere a acestei operatiuni, iar in dreptul modelului meu de masina, sta scris 670 RON. Nu stiu care e diferenta, intre un Xsara Picasso de 1600 cmc si unul de 2000, de ce costa la cel de 2.0 litri cu 50 RON mai mult sa faci un schimb de ulei si filtre, dar ma rog, nu e treaba mea, nu ma pricep, etc...
Duc masina la service si a doua zi merg sa o ridic, fiind sunat ca e gata. Cand sa platesc, surpriza: o factura de 276,07 RON!
Intreb care e miraculoasa metamorfoza... Si mi se raspunde.. evaziv (cred ca la service e normal ca toate raspunsurile sa fie evazive) ca "asa punem noi de obicei: cam trei ore de manopera. Am din nou parul maciuca! 3 ore ca sa dai drumul la un amarat de ulei si sa schimbi 4 amarate de filtre? Da' ce, ati facut cursuri explicative la scoala de mecanici, pe masina mea, de a
durat atat? Mi se raspunde destul de evaziv... evazivul asta ma omoara, ca... domnu' Cristi, de cand nu ati mai fost pe la noi? Raspund: nu asta e problema, paradoxul este ca indiferent cat ar costa... un schimb de ulei si de filtre, nu poate dura... trei ore!


Morala 1: informati-va si informati-i si pe cei dragi despre durata manoperei la masina dumneavoastra. Astfel nu veti avea surprize!
Morala 2: Un mecanic auto moare. Ajunge la Sfantul Petru ca sa i se dea repartitia: iad sau rai.
Mecanicul plange si urla: sunt prea tanar, nu stiu de ce am ajuns aici: Sfantul Petru ii raspunde: aici scrie ca ai murit de batranete.
- Dar nu am decat 36 de ani! Sunt inca tanar! Cum sa fi murit de batranete?
- Asa-i, dar noi am socotit si orele de... manopera!

 

foto si text: Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (5)

scris de Anonim

bai octaviane ba, bai baiatule, tu imi mirosi a citroenist. nu esti tu cumva ceva amarat de la firma lor care te-a pus sa faci commentu asta? si eu am patit RECENT faza asta. cu un C1. pentru un disc de ambreiaj, pe care nu il au, mi-au cerut 120 ron pt VERIFICARE. daca vreau sa-l cumpar, il cumpar cu 2000 RON ( incluzand manopera ) nu mai vorbi prostii, si stai linistit in banca ta. sunt niste tigani

scris de Anonim

Adevarul e ca preturile din reprezentante sunt de multe ori nesimtite.Indiferent de cata tehnologie incorporeaza cheile pentru busonul de ulei,indiferent de cat efort depune personalul pentru apasarea a 2 butoane pt resetarea computerului de bord tot nu merita atatea sute de lei.Un alt adevar este ca fraier e cel care da nu cel care cere.Daca exista cerere pentru "tepe" ei vand asa ceva.E oregula de baza a economiei de piata.

scris de Anonim

De ore tehnologice ai auzit dragul meu Corvin?? Esti penibil sincer!

scris de Anonim

cum puteti pune asemenea articole pe site??? eu daca as fi in locul celor de la citroen saguna,v-as da in judecata.Eu cred ca in ziua de azi totul se vrea gratuit? De ce clientul nu s-a dus la nea Ion din coltul blocului? Jignitor articolul.....

scris de Anonim

Eu am un Peugeot 307...din aceleasi motive am renuntat sa mai calc in reprezentanta... :cheese:

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1140 :: 22.12MB